יש ממשלה: נחתמו ההסכמים הקואליציוניים

(עדכון) - נפתלי בנט: "הבטחנו בבחירות לדאוג ליוקר המחיה, להגביר את התחרותיות במשק ולהחזיר את הנשמה היהודית למדינה - וכעת השגנו את הכלים לכך" ■ ביום שני תושבע הממשלה החדשה בכנסת

רגע לפני כניסת השבת, נחתמו ההסכמים הקואליציוניים עם יש עתיד והבית היהודי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את שותפיו החדשים ואמר כי "נעבוד יחד בממשלה החדשה בשיתוף-פעולה למען כלל אזרחי ישראל. נפעל לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל ולשיפור איכות החיים של אזרחי ישראל".

במוצאי שבת יגיע ראש הממשלה נתניהו למשכן הנשיא כדי להודיע לנשיא המדינה שמעון פרס על השלמת המשימה שהוטלה עליו. ביום ראשון תתכנס ועידת הבית היהודי ואחר כך גם הסיעה, לאשר את ההסכם.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר מיד בתום החתימה כי "הבטחנו בבחירות לדאוג ליוקר המחיה, להגביר את התחרותיות במשק ולהחזיר את הנשמה היהודית למדינה - וכעת השגנו את הכלים לכך. זאת ממשלת ההזדמנות הגדולה - ולא נפספס אותה. שבוע הבא מתחילים לעבוד - כולנו ביחד". ביום שני תושבע הממשלה החדשה בכנסת. קודם לכן יבשר נתניהו לחברי סיעתו אלו תפקידים יקבלו.

ראש הממשלה התקשר במהלך הלילה אל בנט וביקש להביא לסיום ההסכם בתנאים הקיימים בהקדם, ובנט נענה, וכך הגענו אל ההסכם הסופי: בנט יהיה גם יו"ר ועדת השרים לענייני יוקר המחיה, הריכוזיות במשק ועידוד התחרותיות - וכן הבית היהודי תעמוד בראש הוועדה המשותפת בכנסת לשוויון בנטל.

הבית היהודי יקבלו 5 משרדים (כלכלה ומסחר, שיכון, גמלאים, דתות, תפוצות וירושלים) עבור 3 שרים, 2 סגני שרים - חינוך ודתות, ואת ראשות ועדת הכספים. ועידת הבית היהודי תתכנס ביום ראשון לאשר.