בהסכם הקואליציוני: ביטול עדיפות לחרדים במכרזי דירות זולות

נחתמו ההסכמים הקואליציוניים ■ ההסכם עם "יש עתיד" מתיימר לשים סוף ליתרון החרדים במכרזי "מחיר למשתכן" של מש' השיכון באמצעות קריטריון כושר ההשתכרות ■ שיטת הממשל תשונה

"הממשלה תפעל למימוש תוכנית הדיור הלאומי... לצורך מימוש תוכנית הדיור, יוקם קבינט דיור שבראשו יעמוד יו"ר יש עתיד. קבינט הדיור יורכב מהשרים הבאים: שר המשפטים, שר הבינוי והשיכון, השר להגנת הסביבה, שר הפנים, שר החקלאות, שר האנרגיה והמים, שר התחבורה. "תוך 30 ימים מיום כינונה של הממשלה יתקן שר השיכון את הקריטריונים לתנאי הזכאות לדיור בבעלות במתכונת 'מחיר למשתכן' כך שמיצוי כושר ההשתכרות יהווה אחד הקריטריונים לזכאות, חלף הקריטריון ותק בנישואין, בהמשך להמלצות ועדת טרכטנברג".

המילים הללו נכתבו בהסכם הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, הסכמים שנחתמו היום (ו') ולמעשה כוננו את הממשלה החדשה. שינוי הקריטריונים במכרזי "מחיר למשתכן" של משרד השיכון - אותם מכרזים לדירות מוזלות - אמור להוביל לכך שלא רק חרדים ייהנו מהדירות בזולות באותם מכרזים, אלא גם יותר ויותר רוכשי דירות חילוניים.

בהסכם הקואליציוני סוכם גם על שינוי שיטת הממשל החל מהכנסת הבאה, כך שמספר השרים בממשלה לא יעלה על 18 ומספר סגני השרים לא יעלה על 4. לא יהיו שרים ללא תיק ולא ניתן יהיה לשנות חוק זה אלא ברוב של 70 ח"כים. כמו כן, אחוז החסימה בבחירות לכנסת יעלה ל-4%.

בנוסף סוכם על צמצום מספר תאגידי המים, הסדרת משק הגז והאנרגיה, הגדלת השוויון בנטל ועוד. להורדת ההסכם הקואליציוני המלא - לחצו כאן