חלוקת התיקים: ניסן סלומיאנסקי מונה ליו"ר ועדת הכספים

(עדכון) - בוגי יעלון מונה לשר הביטחון, גלעד ארדן שר התקשורת והשר להגנת העורף, דני דנון מונה לסגן שר הביטחון, צחי הנגבי בראש ועדת הכנסת ■ גם בנט ממנה שרים - אורי אורבך מונה לשר לענייני אזרחים ותיקים, וחבר ועדת השרים לענייני חקיקה

הדריכות בליכוד בשיאה: ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לזמן אליו את חברי סיעת הליכוד על מנת לבשר להם מה יהיה תפקידם בקדנציה הקרובה.

ראשון הוזמן להיכנס ללשכתו של נתניהו משה (בוגי) יעלון, שצפוי להתבשר כי מונה לשר ביטחון. במהלך פגישתו עם ראש הממשלה אכן התבשר הרמטכ"ל לשעבר כי הוא יהיה שר הביטחון הבא. לתפקיד סגן שר הביטחון מונה דני דנון, ששירת כקצין גדנ"ע בצה"ל.

"בתקופה כה מכרעת לביטחון מדינת ישראל, כשמסביבנו כל האזור סוער, חשוב שבתפקיד הזה יהיה אדם עתיר נסיון כמו משה יעלון", אמר נתניהו. "בשמם של כל אזרחי המדינה אני מאחל לו בהצלחה".

לאחר מכן הודיע רה"מ לגלעד ארדן כי הוא יתמנה לשר להגנת העורף, אחראי לדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב, חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ושר התקשורת שיורחב ויכלול את רשות השידור ולשכת הפרסום הממשלתית. השר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון שהביע בו. "אזרחי המדינה הנמצאים בעורף נמצאים כיום בחזית המאבק ולכן ישנה חשיבות אדירה לחיזוק המשרד להגנת העורף ולמיסודו. בנוסף, אפעל כמיטב יכולתי להמשיך ולהוזיל את סל התקשורת שמשלמת כל משפחה וזאת על ידי העמקת התחרות בכל תחומי התקשורת בישראל".

גדעון סער ימונה לשר הפנים, אך בניגוד לקדנציה הקודמת, הפעם לא יהיה חבר בקבינט.

חבר הכנסת צחי הנגבי נענה לפנייתו של ראש הממשלה נתניהו לעמוד בראש ועדת הכנסת. ח"כ הנגבי יכהן בתפקיד עד שנה וחצי מיום כינונה של הממשלה ולאחר מכן יכהן כסגן שר במשרד רה"מ. במסגרת זו מתכוון ראש הממשלה להשתמש בכישוריו וניסיונו של סגן השר המיועד הנגבי בתחום המדיני והביטחוני.

הבוקר כבר שוחח ראש הממשלה עם ח"כ חיים כץ. השניים סיכמו כי כץ ימשיך לעמוד בראש ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. בתום השיחה אמר כץ כי הוא נענה לבקשתו של נתניהו על מנת "להמשיך לשרת את ציבור הגמלאים, העובדים, ואת אלו שידם אינם משגת".

גם שר התקשורת היוצא, משה כחלון, צפוי להגיע ללשכתו של נתניהו. הוא ימונה ליו"ר מועצת מקרקעי ישראל.

גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ממנה שרים ממפלגתי. בנט נפגש כעת בתל-אביב באופן אישי עם כל אחד מחברי הסיעה לאיוש התפקידים - אורי אורבך מונה לשר לענייני אזרחים ותיקים, וחבר ועדת השרים לענייני חקיקה.

ניסן סלומיאנסקי מונה ליו"ר ועדת הכספים, אבי וורצמן יהיה סגן שר החינוך, ואילת שקד תהיה יו"ר הסיעה. סלומינאסקי הוא ח"כ ותיק במשך 10 שנים בכנסת, בהן היה חבר ועדת הכספים, כך שהוא בקיא מאד בניהולה לקראת התקציב הקרוב, אבי וורצמן סגן שר החינוך היה סגן ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק הרווחה בעיר.