מריל לינץ': התרופה הגנרית הכי גדולה של טבע בסכנה

בבנק ההשקעות מציינים כי אם בית המשפט בארה"ב יאשר לשווק תרופות גנריות אחרות המתחרות בפולמיקורט - התרופה הגנרית הגדולה ביותר של טבע - היא עשויה לפספס את טווח הרווח העליון שלה

בעוד ענקית התרופות הגנריות טבע מתכוננת לאבד את זכויות הפטנט שלה על תרופת הדגל שלה - הקופקסון, בבנק אוף אמריקה - מריל לינץ', פרסמו סקירה חדשה, בה טוענים האנליסטים של בנק ההשקעות כי החברה עשויה להיתקל בתחרות קשה ברבעון השני של השנה, גם לגבי מוצרים גנרים גדולים שהחברה משווקת.

בבית ההשקעות מעריכים כי הפולמיקורט (תרופה לטיפול באלרגיות ובאסטמה) הנחשבת לתרופה הגנרית הגדולה ביותר של טבע , עשויה להיתקל בתחרות קשה במקרה שבית המשפט בארה"ב יאשר לשווק את התרופות הגנריות המתחרות, האקטביס והאפוטקס. בית המשפט צפוי להחליט בעניין עד סוף החודש ובבית ההשקעות מציינים כי טבע לא כללה בתחזית שלה את התחרות שעשויה להיווצר בנוגע לפולימקורט.

עם זאת, בבנק אוף אמריקה - מריל לינץ' החליטו לא לשנות את המודל שלהם לגבי טבע כעת, אך ציינו בסקירה כי התחרות תתגבר במהלך 2013, טבע תתקשה להגיע לטווח העליון של תחזית הרווח שלה - 4.85-5.15 דולרים למניה. מצד שני, האנליסטים של בנק ההשקעות מציינים כי אם בית המשפט יפסוק לטובת טבע, היא עשויה ליהנות מהסטטוס קוו במשך תקופה מסוימת, עד שהפטנטים של AZN יפוגו ב-2019.

טבע למעשה החלה למכור את תרופת הפולמיקורט בנובמבר 2009, לאחר שחתמה על הסכם עם חברת אסטרה-זניקס, והצליחה לכבוש נתח שוק של כ-80%. בבית ההשקעות משמרים את המלצת הקנייה על טבע ומעניקים לה מחיר יעד של 50 דולר.