חסל סדר דשדוש

נראה שדשדוש לא יהיה בשבוע הבא אלא דווקא סיכויים לעליה. זה מתיישב עם מסורת המסחר בחג הפסח

ת"א 25 סגר על רמת ההתנגדות 1240. בכך מימש את הפוטנציאל לעליה אבל לא מימש אותו לכדי פריצה. בהמשך לרוח הדברים מהשבוע שעבר, גם השבוע נראה שפריצה כלפי מעלה תהיה התוצאה של הדשדוש. אם תהיה, היא תהיה משמעותית, כלומר המדד יעלה יפה אחרי הפריצה. התמיכה לטווח הקצר היא 1233. מהלך מתחת ל-1233 יאותת כי הקונים לא מספיק חזקים כפי שנדמה. נראה שדשדוש לא יהיה בשבוע הבא. סיכויים כאמור לעליה. מתיישב עם מסורת המסחר בחג הפסח.

ניגון ה-20%

בוול סטריט יהיה מעניין בשבוע הבא. למה? ה-S&P500 הגיע אל התנגדות השיא ההיסטורי. זאת על פי התרחיש שלנו ובמהלך חד ויפה. עכשיו זמן לתיקון קל, כמו שהיה כאשר הדאו הגיע ל-14000. כמובן שיתחילו להעמיס עלינו כותרות מפחידות וכו' וכמובן שיחזרו עם המספר 20%. שמתם לב שמשום מה תמיד שמדברים על תיקון עולה המספר 20%? למה 20%? האם תמיד זה 20%. עזבו, תתעלמו ותתמקדו בגרף.

להערכתנו, אם יהיה תיקון הוא יהיה קל (למרות שעל מניות מסוימות זה יכול להיראות מפחיד) ויעצר איפה שהוא מעל 1500-1530. משם צפוי מהלך עליה לפריצה של השיא ההיסטורי והמשך עליה, כנראה אל תוך חודש מאי. זה התרחיש שאנחנו עובדים לפיו.

יחד עם זאת, סלקטיביות טכנית במניות מתבקשת. כדאי להוציא מהתיק את המניות החלשות מצד אחד, כמו טבע נניח, וגם להיזהר עם ההנחה שמניות שהביאו את ה-S&P500 עד הלום ימשיכו להוביל. אנחנו מתמקדים במניות כבדות באמצע הדרך כמו BAC, GE, INTC , שיכולות לעשות את העבודה ובמניות נשכחות שהתחילו לעלות כמו NAV (שמימשנו) , GLUU, CROX, DWA וזאת במקביל להתמקדות בענפים רלבנטיים, כמו ענף המזון אליו התייחסנו בטור הקניון האחרון. נראה שגם נגדיל במניות בריאות וביוטכנולוגיה. יש שם דברים שנראים מעניינים. אתם יכולים לבדוק בינתיים את AVEO ו-SQNM. לבריאות!

והערה אחרונה. יכול להיות שתהיה פריצה ישירה של השיא של ה-S&P500. רק בגלל שהציפייה "הטבעית" היא לתיקון. לכן, בסופו של שבוע, לא נפתחו הגנות על קניון המניות. מוכנים לתיקון קטן או פריצה גדולה ומקווים שלא נתבדה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.