קרדן: הופסק מו"מ למכירת 50% מפרויקט בסין תמורת 85 מיליון אירו

קרן השקעות בינלאומית, שעמה ניהלה החברה מו"מ למכירת הנכס, הודיעה כי אינה מעוניינת בעסקה

גם לאחר שמחזיקי האג"ח של קרדן NV הסכימו להעניק לה "שקט תעשייתי", מתקשה חברת ההשקעות לממש נכסים בחו"ל שיאפשרו לה לעמוד בתשלום החוב. לאחר שהודיעה באחרונה על ביטול עסקת מכירה של שלושה מרכזי קניות ברומניה, דיווחה היום קרדן NV על הפסקת מו"מ של החברה-הבת, קרדן לנד סין, למכירת פעילות תמורת 85 מיליון אירו.

בחודש דצמבר דיווחה קרדן NV, שהיא מנהלת מו"מ עם קרן השקעות בינלאומית למכירת מחצית מהחזקותיה בפרויקט הנדל"ן Europark Dalian תמורת סכום זה. לקרן ההשקעות ניתנה תקופת בלעדיות עד חודש פברואר, וזו הוארכה עד החודש. עכשיו הודיעה הקרן, כי "אינה מעוניינת להמשיך במו"מ להשלמת העסקה".

פרויקט Europark Dalian משלב מגורים, מסחר ומשרדים בשטח כולל של 327 אלף מ"ר בעיר Dalian שבסין, אך קרדן NV הבהירה, שביטול ההעסקה לא ישפיע בדרך כלשהי על המשך פיתוחו.

נציין, כי הפעילות הסינית של קרדן זכתה גם אשתקד לתג מחיר שמן, לאחר שחברת הביטוח מגדל חתמה על מזכר הבנות להשקעה בקרדן לנד סין; אולם בפברואר 2012 הודיעו הצדדים על הפסקת המגעים לעסקה, שנועדה לשקף לחברה-הבת שווי של כ-400 מיליון אירו (כ-2 מיליארד שקל). זאת שש שנים בלבד לאחר כניסתה של קרדן לפעילות בסין.

קרדן NV, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, מתמקדת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: נדל"ן (GTC), תשתיות מים (תהל) ושירותים פיננסיים. החברה, שמנהלת את עיקר פעילויותיה בשווקים המתעוררים במרכז-מזרח אירופה ובסין, נקלעה למשבר תזרימי ולה חובות למחזיקי אג"ח של כ-2.5 מיליארד שקל. שתי סדרות האג"ח של החברה נסחרות בתשואות "זבל" של סביב 30%.