ישיבת הממשלה הראשונה: התקציב יאושר בתוך 135 ימים

אמש התכנסו השרים הטריים לישיבת ממשלה ראשונה והתחילו לעבוד ■ השרים אישרו פה אחד את התיקון לחוק יסוד תקציב המדינה לשנים 2009-2012 ■ כמו כן אושר הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי ועוד שורת החלטות

מיד עם תום השבעת שרי הממשלה החדשים התכנסו אמש (ב') השרים הטריים לישיבת ממשלה ראשונה. "אנחנו פותחים היום את שולחן הממשלה, ואנחנו גם מנקים שולחן. שמים את המחלוקות בצד, עובדים ביחד", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח הישיבה.

נתניהו הוסיף ואמר כי: "יש כאן אנשים מצוינים, אנשים מוכשרים, אנשים מנוסים, אנשים רעננים, והדרך היחידה שנוכל להצליח זה בשיתוף פעולה שאני בטוח שנקיים אותו. שיתוף פעולה, אחדות. אני מאוד מעודד שיח סביב השולחן הזה, אני מעודד את האנשים כפי שיתברר לחדשים, לומר את דעתם, ואני חושב שאנחנו על ידי שמיעת הצדדים מקבלים בסוף את ההחלטות הנכונות והשקולות ביותר. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעבוד יחד ולהשיג את התוצאה. אני רוצה להודות לכולכם על שיתוף הפעולה עד כאן, ומכאן והלאה. אני רוצה לברך את אזרחי ישראל בחג פסח שמח, את האזרחים הנוצרים שלנו בחג פסחא שמח, ונביא ברכה לכל אזרחי ישראל. אני מתכבד לפתוח את ישיבת הממשלה", סיים נתניהו.

כבר בישיבתה הראשונה אישרה הממשלה שורה של הצעות ראשונות. השרים אישרו פה אחד את התיקון לחוק יסוד תקציב המדינה לשנים 2009-2012, לפיו פרק הזמן המרבי לאישור תקציב המדינה לשנת 2013 יהיה 135 ימים מיום כינון הממשלה ה-33.
לפיכך נקבע לוח הזמנים להעברת תקציב המדינה: בתוך 85 ימים מיום השבעתה, תניח הממשלה על שולחן הכנסת את הצעת התקציב. לכנסת יהיו 50 ימים על מנת להעביר את הצעת התקציב בשלוש קריאות, כאשר המועד האחרון לאישור תקציב המדינה לשנת 2013 יחול בתחילת חודש אוגוסט. הוראת השעה שאושרה הערב תעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת.

כמו כן אושר הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני). יו"ר הוועדה, על פי חוק, יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי הוועדה יהיו שר הביטחון משה יעלון, שר האוצר יאיר לפיד, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ושרת המשפטים ציפי לבני, שר התמ"ת נפתלי בנט והשר להגנת העורף ושר התקשורת גלעד ארדן.

בנוסף, אושרה פה אחד את הצעת החוק להארכת כהונת הרבנים הראשיים כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד ישראל ביתנו. ההצעה תגיע לכנסת מחר (שלישי) ותעבור בשלוש קריאות. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בירך על ההחלטה ואמר כי: "לצד המחויבות הכלכלית והחברתית, ממשלת ישראל שמה היום לנגד עיניה את חיי הרוח והיהדות של עם ישראל שהם הבסיס היהודי והמוסרי לכל פעילותנו למען עם ישראל. בתקופה הקרובה נתפנה גם לפעול לחיזוק מוסד הרבנות הראשית והחזרת מעמדה הראוי בציבור הרחב".