איתות טכני: צפו למפולת דו-ספרתית בשוק המניות הסיני

ריי בארוס, מומחה לניתוח טכני, טוען כי מדד הבנצ'מרק הסיני יצר התנגדויות ותחתיות נמוכות יותר מאז 2009, ולכן גם גל העליות שהחל בתחילת השנה הוא רק חלק מהשוק הדובי ■ "המדד יצנח עד לרמה של 1,900 נקודות"

לאחר ששוק המניות הסיני פתח את שנת 2013 במגמה חיובית, כעת הוא ביצע סיבוב פרסה וירד בכ-6% בחודש האחרון. זאת בעיקר בשל החשש מהתפתחות בועת דיור עצומה שעשויה לגרור גם את הכלכלה הגלובלית למשבר אך גם בשל תחזיות הצמיחה הפושרות.

לפי ריי בארוס, מומחה לניתוח טכני, הרע מכל עדיין לא מאחורינו. בארוס צופה גל מימושים של עוד כ-15% במדד הבנצ'מרק הסיני - Shanghai Composite. "המדד יטפס מרמה של 1,950 נקודות לרמה של 2,443 נקודות ואז יחל בצניחה חופשית עד לרמה של כ-1,900 נקודות", הוא טוען.

שוק המניות הסיני זינק בכ-25% מאז חודש דצמבר ועד חודש פברואר, בעיקר בשל התחזיות המעודדות והשיפור בנתונים הכלכליים. אולם, בחודש החולף עלה מפלס החששות לגבי הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם וכן לגבי שיעור הצמיחה שלה, וגרר את מדד המניות לירידות. בארוס סבור שגם מהלך העליות הינו חלק מהשוק הדובי. "מדד ה-Shanghai Composite יצר התנגדויות ותחתיות נמוכות יותר מאז 2009, בימן דובי מובהק".

מעבר לכך, הסנטימנט השלילי כלפי סין בא לידי ביטוי גם בסקר שערך בנק ההשקעות מריל לינץ'. לפי הסקר,כ-18% מהמשתתפים אמרו שהם מביעים חשש מהמצב, עלייה לעומת 10% מהמשתתפים בסקר הקודם.

דו"ח זה של הבנק נמצא בהלימה לדו"ח דומה שערכה החודש "נומורה", על פיו כלכלת סין מראה בדיוק את אותם סימפטומים מדאיגים שקדמו למשבר של 2008. ב"נומורה" אף הביעו דאגה מנסיונות המינוף של המדינה, מהצניחה בפוטנציאל הצמיחה, והעליה במחירי הנכסים.