ראש עיריית קריית מלאכי מוטי מלכה הורשע בהטרדה מינית

בנוסף הורשע מלכה בהפרת אמונים ובעבירה לפי חוק התכנון והבנייה ■ ‏במסגרת הסדר הטיעון יוטלו על מלכה מאסר על-תנאי, שירות לתועלת הציבור ופיצוי של 60 אלף שקל למתלוננות ■ התחייב לפרוש ולא להתמודד שוב לתפקיד ראש העיר

‎‎בית משפט השלום בבאר-שבע הרשיע הבוקר (ה') את ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, בשתי עבירות של הטרדה מינית ובעבירה של הפרת אמונים ביחס להטרדות מיניות אלה. השופט רון סולקין הרשיע את מלכה לאור הודאתו בעבירות אלה, במסגרת הסדר טיעון שנחתם בינו לבין פרקליטות מחוז דרום.

בנוסף הורשע מלכה בעבירה לפי חוק התכנון והבנייה, ולפיה השתתף בדיוני ועדת התכנון והבנייה של עיריית קריית מלאכי שדנה בעניינם של מקורביו, ולמרות זאת לא הודיע על כך לוועדה ואף הצביע בוועדה בעניין החלטות הנוגעות למקורבים אלה.

‏במסגרת ההסדר יוטלו על מלכה עונשים של מאסר על-תנאי, שירות לתועלת הציבור ופיצוי של 60 אלף שקל לטובת למתלוננות.

מהפרקליטות נמסר כי היא הגיעה להסדר הטיעון רק לאחר שסוכם כי מלכה יפרוש מתפקידו כראש עיריית קריית מלאכי מיד לאחר הרשעתו. כמו כן, מלכה התחייב שלא להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד ראש העיר.

‏לגבי חשדות נוספים, חמורים יותר, כגון אינוס מתלוננות נוספות, הוחלט עוד בטרם זומן מלכה לשימוע, על דעת פרקליט המדינה משה לדור, כי אין די ראיות להעמדתו לדין.

הפרקליטות ציינה עוד בהודעתה כי במשא-ומתן להסדר טיעון עם מלכה נעשו "ויתורים לא משמעותיים", וכי הסדר הטיעון נחתם בהתחשב בוויתורים אלה, בהודאתו של מלכה במיוחס לו, בפיצוי המוסכם שישלם מלכה למתלוננות, בכך שנחסך מהמתלוננות להעיד ובעובדה שהמתלוננות לא התנגדו להסדר.

הטיעונים לעונש יישמעו בבית המשפט ב-9 ביוני, ועד אז הורה השופט סולקין לשירות המבחן להכין תסקיר בעניינו, לקראת הטלת עונש השירות לתועלת הציבור. ‏‎‎‏(ת"פ 54232/01/13). ‏‎‎‏