אביב הגיע, פסח בא: שלל המלצות לבילוי בחופשת הפסח

פסטיבל אנימיקס לסרטי אנימציה, הופעה משותפת של להקת שבק ס' ולהקת התפוחים, ספארי לילה בנגב ועוד שפע המלצות לבילוי כיפי בחופשה - אל תחמיצו

אמנות וטיולים

אירועי בנק הפועלים בפסח

מה: 48 מוזיאונים ואתרי טיול מגוונים יהיו פתוחים בחינם בימי חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים. זוהי השנה התשיעית לפרויקט של בנק הפועלים לתמיכה בתרבות ובטבע, במטרה לעודד את הקהל לבקר וליהנות מאתרי תרבות ישראליים ולהדק את הקשר לסביבה. בין האתרים שיהיו פתוחים בחינם: מוזיאון ת"א לאמנות, הגן הבוטני בירושלים, מוזיאון חיל האוויר בחצרים, מוזיאוני חיפה, יד לשיריון בלטרון, מוזיאון נחום גוטמן בנווה צדק, מוזיאון פתח תקווה, מוזיאון ארצות המקרא בירושלים, מוזיאון העיצוב חולון, מוזיאון המים בנגב ועוד.

מתי: חול המועד פסח, 27-31 במארס, לא כולל שבת. לרשימת האתרים המלאה ושעות הפתיחה: www.bankhapoalim.co.il

אירוע

"עושות סדר"

מה: נשים מדברות על חרות ומשנות סדרי עולם באירוע "עושות סדר", לכבוד צאת ההגדה "והיא שעמדה - הגדה של פסח עם מדרש נשי חדש". בהגדה החדשה, לצד הנוסח המסורתי משולבים טקסטים של יוצרות עכשוויות, המוסיפות נקודת מבט נשית שכה חסרה במקורות. האירוע מופק בשיתוף עם הקרן החדשה לישראל ומדרשת אורנים. באירוע חגיגי שיתקיים ביום רביעי בחול המועד בבית העיר שבכיכר ביאליק בתל-אביב - יוצרות, סופרות, חברות כנסת ונשות רוח, יספרו מה היה עבורן רגע של חירות ומה משמעות החג עבורן. ביניהן: דורית רביניאן, יוכי ברנדס, נרי לבנה, ענת לב אדלר, שהרה בלאו, סי היימן ועוד.

מתי, איפה וכמה: רביעי (27 בחודש), 18:30, בית העיר, רח' ביאליק 27, תל-אביב. הכניסה חופשית.

עיצוב

המכון הטכנולוגי חולון

מה: תערוכת יצירותיהם של סטודנטים לעיצוב תעשייתי ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון, עומדת השנה בסימן תרבות הצריכה השופעת והעמוסה. המעצבים הצעירים מנסים להשפיע על האדם והסביבה בעזרת עיצוב מוצרים חדשניים ומקוריים, בשיתוף פעולה עם התעשייה. התערוכה יוצאת ממגדל השן של האקדמיה והיא תוצג בחלל אלטרנטיבי בנמל יפו. בין המשתתפים סטודנטים מכל שנות הלימוד, עם תוצרים של קורסים וסדנאות בהם עסקו במהלך השנה. לצד עבודות לתצוגה בלבד, תוכלו גם לרכוש מיצירותיהם הרעננות של המעצבים, בחנות פופ-אפ שנפתחת כחלק מהתערוכה.

מתי, איפה וכמה: הפתיחה ברביעי, 20:00, עד 4.4. 10:00-22:00, שישי וערב חג סגירה מוקדמת. הכניסה חופשית.

אנימציה

אנימיקס

מה: פסטיבל אנימיקס לסרטי אנימציה, קומיקס וקריקטורה חוזר במתכונת מיוחדת לכבוד חג הפסח. שלושה ימים צפופי הקרנות סרטים לילדים ונוער (ביניהם "חתול תעלול" ו"הלורקס" של דוקטור סוס), וסדנאות מרתקות, שיעבירו כמה מטובי האנימטורים, הקריקטוריסטים והקומיקאים בישראל. בין השאר: מבחר סרטים איכותיים, המוקרנים ללא הפסקה, מלווים בדברי פרשנות מפי האנימטור דודו שליטא, המשמש כאוצר האנימציה בפסטיבל אנימיקס; סדנת דיוקנאות קריקטורה לילדים בהגשת הקריקטוריסט נוסקו, שילמד כיצד מאפיינים תכונות אופי באמצעות קווי מתאר מרומזים ומפגש לילדים על איך עושים אנימציה.

מתי, איפה וכמה: 27-29 במרץ, חול המועד פסח, סינמטק תל-אביב, שפרינצק 1, ת"א. מחיר משתנה.

מופע

שבק ס והתפוחים

מה: ניסיון מוזיקאלי מעניין בין שני הרכבים ישראליים מסגנונות מוזיקאליים שונים, אך לא שונים מדי, ולא כי בעברית הכול נשמע דומה: תחת הילת הגרוב, להקת שבק ס' ולהקת התפוחים, על 15 נגניהן, יופיעו יחדיו בחול המועד פסח הקרוב. אמנם להקת שבק ס' נחשבת להקת ראפ, אך רבים משיריה מעובדים להיפ-הופ ולפאנק. להקת התפוחים היא להקת פאנק, המשלבת הרבה מהמקור - ג'אז ופופ. הלהיטים הישנים והחדשים של כל אחת מהלהקות (שב"ק ס' הוקמה לפני 20 שנה, התפוחים לפני עשור), יזכו למעטפת מוזיקאלית עשירה וחדשה, ובשאיפה גם מקורית ומאתגרת. תתקעו בחצוצרה, גרסת הקונטרה-בס.

מתי, איפה וכמה: 28-29 במארס, מועדון הבארבי בתל-אביב. מחיר: 99 שקל במכירה מוקדמת.

מולטימדיה

סרטים בשפד"ן

מה: דרך מדליקה לחבר את הילדים והנוער לנושאי איכות הסביבה ואקולוגיה מציע מרכז המבקרים של איגודן, הלוא הוא מכון השפד"ן, לטיהור השפכים של גוש דן, בראשון לציון. לפני שאתם מעקמים את האף, כדאי שתדעו שבמכון יתקיימו במהלך ימי חול המועד סדנאות ליצירת סרטונים וקליפים במסגרתן יתנסו הילדים בשימוש בתוכנות מתקדמות ויהיו גם הבמאים, הצלמים והשחקנים של סרטוניהם. כן יתקיים סיור להכרת עולם מיחזור המים, עם מסע אל קרקעית האדמה.

מתי, איפה וכמה: 27, 29, 31 בחודש, מכון השפד"ן ראשל"צ, שד' מרילנד, ליד הסופרלנד, בשעות 9:00-18:00. הכניסה חופשית ומותנית בהרשמה מראש, בטלפון: 03-9555222. www,igudan.org.il.

משפחתי

ספארי לילה בנגב

מה: חוויה לילית מיוחדת לחובבי טבע, בעלי חיים והרפתקאות. טיול ג'יפים בן שלוש שעות, שבמהלכו מפגשים עם חיות הלילה של המדבר, בהנחייתו של ד"ר חיים ברגר, אקולוג וחוקר התנהגות בעלי חיים מהמחלקה לאקולוגיה מדברית, אוניברסיטת בן גוריון וממרכז מידע על יונקים של החברה להגנת הטבע. המארגנים מ"נגב ג'יפ" מבטיחים "ספארי לילה חוויתי ועוצמתי בעקבות טורפים ובעלי חיים אחרים. נחפש, תוך כדי הסברים על בעלי החיים במדבר וההתנהגות המיוחדת שלהם במרחב המדברי".

מתי, איפה וכמה: רביעי, חמישי ושבת (27, 28, 30 בחודש), 18:30-21:00. נק' מפגש: תחנת דלק מנטה שדה בוקר. עלות: 185 ש"ח למבוגר, 165 ש"ח לילד. טלפון: 054-5343797.

ג'אז

שלישיית סטיב קון

מה: מחר (שישי) יתקיים בתל-אביב מופע ג'אז חד-פעמי, תחת הכותרת "הקסם של סשה ארגוב". המופע יציג, לראשונה בישראל, את השלישייה של פסנתרן הג'אז האמריקאי המצוין סטיב קון (Kuhn). השלישייה כוללת, בנוסף לקון, גם נגני בס ותופים. איתם יופיע הרכב של נגנים ישראליים מוכרים, שילוו את קון ונגניו ברביעיית מיתרים ואבוב. קון, 75, מוכר כמוזיקאי שמצליח להוציא ביצועי ג'אז נהדרים מסטנדרטים מוכרים. את המופע בארץ הוא יקדיש ללחניו של סשה ארגוב, מגדולי המלחינים של הזמר הישראלי. בין היתר יבוצעו במהלך המופע עיבודי ג'אז לשירים "השמלה הסגולה", "שיר משמר", "הלילה הזה" ועוד.

מתי, איפה וכמה: שישי (22 בחודש), 21:00. האופרה הישראלית - המשכן לאמנויות הבמה, שדרות שאול המלך 19 תל-אביב. מחיר: 199-115 שקל.

קלאסי

עומר ולבר מנצח על סימפונט רעננה

מה: במוצ"ש הקרוב תקיים תזמורת "סימפונט רעננה" קונצרט יפה, שעליו ינצח מנהלה המוזיקלי עומר ולבר (31). במקביל לכהונתו ברעננה, מכהן ולבר כמנהלו המוזיקלי של בית האופרה היוקרתי בוולנסיה (ספרד), ונחשב לאחד המנצחים הבולטים של הדור הצעיר. תוכנית הקונצרט כוללת שילוב מעניין בין קלאסי ומודרני: קונצ'רטו לכינור ותזמורת מאת המלחין הישראלי המנוח מרק קופיטמן, הפתיחה "לאונורה מספר 3" והסימפוניה מספר 7 של בטהובן, והקונצ'רטו היפהפה לפסנתר מספר 12 של מוצרט. את הקונצ'רטו של מוצרט ינגן עומר ולבר עצמו, בתפקיד כפול של מנצח ופסנתרן.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (23 בחודש), 20:30, המשכן העירוני למוזיקה ואומנויות, הפלמ"ח 2 א', רעננה. מחיר: 150 שקל.

מוזיקת עולם

יסמין לוי

מה: זמרת הלאדינו והפלמנקו הישראלית המצוינת יסמין לוי תקיים במהלך חול המועד פסח שתי הופעות בארץ. בהופעות תבצע לוי שירים מהאלבום החדש שלה, Libertad ("חופש"). המופע כבר עלה בהצלחה בארץ בתחילת השנה, ובחודשים האחרונים הופיעה איתו לוי במקומות שונים בעולם. לוי תופיע בליווי להקתה הקבועה, המונה נגנים מעולים בגיטרה, כלי נשיפה, קונטרבאס, כלי הקשה ופסנתר. לצידם יופיעו הפעם גם שני כנרים, שאינם חברי ההרכב הקבוע. המופע יכלול שירים מהאלבום החדש, וכן שירי לאדינו ושירים מקוריים שחיברה לוי במהלך הקריירה המגוונת שלה.

מתי, איפה וכמה: רביעי (27 בחודש), 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד. מחיר: 139 שקל. חמישי (28 בחודש), 21:30, תיאטרון גבעתיים. מחיר: 135 שקל.

תערוכה

"Frames of Reality"

מה: איך נראית המציאות מבעד לעיניהם של 11 צלמי עיתונות, ישראלים ופלסטינים? התערוכה הקבוצתית Frames of Reality - יוזמה משותפת של מרכז פרס לשלום ותערוכת עדות מקומית - מתקיימת זו השנה הרביעית. היא מסכמת שנה שבמהלכה לקחו הצלמים חלק בתהליך יצירתי משותף, למדו ועבדו יחד במגוון סדנאות בפרויקט, שמטרתו לקדם דיאלוג אישי ומקצועי בין צלמי עיתונות משני צדי הקו הירוק. פרויקט מעניין הוא "בית" - סדרת צילומי וטרנים יהודים של אמן הצילום יהושע יוסף, שחוזר אל זכרונותיהם של חיילים יהודים ששירתו בצבא האדום במלחמת העולם השנייה, והיום נלחמים על הזדקנות בכבוד במדינת ישראל.

מתי, איפה וכמה: פתיחה - שישי (22 בחודש), 11:30, מרכז פרס לשלום, רח' קדם 132 יפו. התערוכה תוצג עד ה-13 באפריל. כניסה חופשית.

פסטיבל

פסח בעין גב

מה: אחרי החורף הגשום שעברנו, שמילא כל כך יפה את הכנרת, תוכלו בפסח לראות מקרוב את המפלס המדובר, מהטיילת בנמל עין גב. פסטיבל עין גב חוגג 70 שנה, עם מופעים לילדים, ערבי זמר פעילויות לכל המשפחה ואטרקציות תיירותיות. גולת הכותרת תהיה מופע פלמנקו על בסיס אגדת הילדים שלגיה ושבעת הגמדים - עיבוד מקורי, צבעוני וקסום בליווי מוזיקת פלמנקו, מוזיקה קלאסית ועכשווית. עוד בימי חול המועד יתקיימו שיט דיג וחופים, הפלגת מעבדה שטה לבדיקת איכות מי הכנרת וסיור רכבת בשבילי הקיבוץ.

מתי, איפה וכמה: מופע שלגיה ושבעת הגמדים: שישי (29 בחודש), 11:00, נמל עין גב. מחיר: 50 שקל במכירה מוקדמת, 60 שקל ביום המופע. לשאר הפעילויות - פרטים והזמנות: 04-6658008, www.eingev.co.il. הכניסה והחניה במתחם הפסטיבל - חופשיים.