יוון: נשיא אא"ק אתונה נעצר; החשד: חובות מס בשווי 171 מיליון אירו

עוד מכה לכדורגל היווני: אנדראס דימיטרלוס נעצר ושוחרר בערבות של 40 אלף אירו ■ 2 מתוך 3 כדורגלנים מקצוענים במדינה לא מקבלים משכורות בזמן

סימן נוסף למשבר הכלכלי הכבד שעובר על הכדורגל היווני התקבל בסוף השבוע, עם מעצרו של אנדראס דימיטרלוס, נשיא אא"ק אתונה. זאת לאור דרישת רשות המסים המקומית להשיב לה חובות בשווי 170.8 מיליון אירו שלטענתה לא שולמו לה בין השנים 2004-2012.

דימיטרלוס שוחרר בערבות של 40 אלף אירו לאחר שתושאל על-ידי התובע המקומי. באא"ק אתונה מכחישים קשר לחובות, וטוענים כי הם מיוחסים לתקופה שקדמה לבעלות של דימיטרלוס על המועדון, שהחלה בשנה שעברה, לאחר שרכש את הקבוצה מפירוק.

אא"ק לא הצליחה לשלם את החלק היחסי שהיתה אמורה להעביר לרשויות בעקבות פשיטת הרגל, ולכן דורשת כעת רשות המסים את מלוא הסכום. בעקבות הפרשה יצאו צווי מעצר גם לנשיאים שקדמו לדימיטרלוס בתפקיד.

המשבר הכלכלי בכדורגל היווני הביא קבוצות רבות, בין היתר אריס סלוניקי, פניונוס ואופ"י כרתים לא לעמוד ברגולציות הפיננסיות של אופ"א ולספוג עונשים בעקבות כך. לפי ארגון FIFPro, כשניים מכל שלושה כדורגלנים מקצוענים בממוצע ביוון לא מקבלים בזמן את השכר שלהם.