לפיד מתכונן לקיצוץ: "כמו משה רבנו, אעשה הדבר הנכון"

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בחג אמר שר האוצר: "זו תהיה דרך ארוכה, קשה, ולא פופולרית" ■ בדיונים עם ראשי האוצר הבהיר: אני מודאג ■ שר הרווחה מאיר כהן: "אלחם בקיצוץ גם במחיר של 'מלחמת אחים'"

מכין את הקרקע לקיצוצים בתקציב? "כמו משה רבינו, אני עושה את הדבר הנכון. זה מה שעושה 'יש עתיד'. אנחנו עושים את הדבר נכון, את מה שצריך לקרות פה באמת, כדי שדור שלם יהיה במקומות הנכונים", כך אמר שר האוצר הנכנס ויו"ר מפלגת "יש עתיד", בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו במהלך חג הפסח.

אין זו הפעם הראשונה בה לפיד מתייחס ל"החלטות הקשות" אותן הוא יצטרך לקחת במשרד תפקידו במשרד האוצר, ברומזו על קיצוצים תקציביים בכדי לרסן את הגירעון הממשלתי. בניוזלטר ששלח השבוע לתומכי "יש עתיד", כתב היו"ר: "התמונה הנפרשת אט-אט בפניי היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי. עזבו אתכם ממילים כמו 'גירעון' או 'משבר פיסקלי', אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: באתי לשפץ את הבית, אבל אז גיליתי שבחשבון שלנו יש אוברדראפט. איזה אוברדראפט? מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל".

לפיד צפוי לחדש היום את הדיונים הכלכליים עם ראשי האוצר, לאחר שנפגש במהלך השבוע האחרון עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לפגישת עבודה, וכן שוחח טלפונית עם עמיתו האמריקני ג'ייקוב לו. בדיונים שקיים עם ראשי האוצר בתחילת השבוע, הביע השר הנכנס דאגה מתמונת הגירעון הגדול, וכן משיעורי ההשתתפות הנמוכים של החרדים והערבים בשוק העבודה.

"זו תהיה דרך ארוכה, קשה ולא פופולרית, ואני אקח את ההחלטות הקשות כי זה מה ששלחתם אותי לעשות, ואני צריך אתכם", המשיך לפיד בסרטון שפורסם בפייסבוק. "אני צריך אתכם היום לא פחות ממה שהייתי צריך בזמן הבחירות, אני צריך שתלכו החוצה ותגידו: 'תסתכלו, אנחנו עושים את מה שנכון. אנחנו לא משחקים, אנחנו עושים את מה שצריך - כי בשביל זה יש את מפלגת יש עתיד'".

"זו חירות בעיני. יש חירות בלעשות את הדברים הנכונים. וזה מה שאנחנו הולכים לעשות", סיכם. "עכשיו אני יותר גאה בכם מתמיד, עכשיו זה הרגע שבו צריך להגן על עמדות שלא תמיד עוברות בקלות - וזה הכוח שלנו, שאנחנו יודעים לעשות את הדברים האלה ביחד. הדרך מעבדות לחירות, היא לעקוב אחר האמת הפנימית שלך".

בתוך כך, שר הרווחה מאיר כהן, גם הוא ממפלגת יש עתיד, מבטיח להילחם בגזירות החדשות ובקיצוצים בתקציב בכל מחיר - גם אם הדבר יהיה כרוך ב"מלחמת אחים" בתוך מפלגתו. כך מדווח העיתון "מעריב".

"אלחם על התקציב גם אם זה יהיה מאבק 'בין אחים' או 'בין חברים'. יש הרבה מקומות אחרים שיש בהם שומנים, אבל לא ברווחה, ואלחם בכך ללא פשרות", אמר כהן.

הקיצוצים שבדרך
 הקיצוצים שבדרך