משרד הספורט לקופל: התפטר מההתאחדות לכדורגל ומבית"ר

במכתב ששלח ראש מינהל הספורט ד"ר אורי שפר, נכתב: "קיים ניגוד עניינים בין תפקידים אלו לבין תפקידך כיו"ר איגוד הכדורסל"

הפגישה של יו"ר איגוד הכדורסל, אבנר קופל, עם נציגי ארגון השחקנים בערב החג בביתו שבתל אביב - לא עברה בשקט אצל ראשי מינהלת הליגה. אלו זועמים על מעורבותו בסכסוך, בטענה כי לקופל אין כל סמכות או מנדט לדון בענייניה הפנימיים של המינהלת, גם אם אין מדובר בשיחות המוגדרות כרשמיות.

בימים האחרונים העלו גורמים רשמיים נוספים דרישה חד-משמעית לקופל לחדול מפעילות בגופי ספורט אליהם הוא שייך במקביל לפעילותו באיגוד הכדורסל, בטענה לניגוד עניינים. לקופל נשלח מכתב ממשרד הספורט, עליו חתום ראש מינהל הספורט ד"ר אורי שפר, שדורש מקופל להתפטר מתפקידיו במרכז בית"ר ובהתאחדות לכדורגל. עותק של המכתב נשלח גם לשרת הספורט לימור לבנת, שהתבטאה כבר לפני מספר חודשים כי היא מצפה מקופל שיתפטר מתפקידיו הנלווים.

במכתבו לקופל, שנושא את הכותרת 'הנדון: ניגוד עניינים עקב ריבוי תפקידים בגופי ספורט', מציין אורי שפר: "לפני מספר ימים פניתי אליך טלפונית וביקשתי ממך להודיע על התפטרותך מתפקידיך כחבר ועד וכיו"ר מרכז בית"ר, וכחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל. זאת לאור כללי הקוד האתי שפורסם על ידי משרדנו ואומץ על-ידי איגוד הכדורסל בחודש ינואר 2013, ובשל ניגוד העניינים בין תפקידים אלו לבין תפקידך כיו"ר איגוד הכדורסל".

למכתבו של ראש מינהל הספורט מצורפת גם חוות דעת משפטית, העוסקת ב"סוגיית ריבוי הכובעים" של קופל. בין היתר נשענת חוות הדעת על ארבעה סעיפים מתוך הקוד האתי המופיעים בפרק המיועד למנהלים וחברי ועד מנהל.

"לאור האמור בחוות הדעת", מסיים שפר את מכתבו לקופל, "אני מצפה כי תודיענו בהקדם על התפטרותך מהתפקידים בהנהלות גופי הספורט האמורים".