קפריסין הכריזה על הגבלות חדשות כדי למנוע קריסת הבנקים

מחר (ה') יפתחו הבנקים בקפריסין ■ לפי פרטים שפורסמו באתר של הדאו ג'ונס, בכירים קפריסאים טענו כי הממשלה לא תאפשר פדיון מוקדם של החסכונות והפקדונות ולא תאפשר לפדות שיקים

לאחר שאישרה רפורמות פיננסיות נרחבות וסללה את הדרל לקבלת חבילת חילוץ של כ-10 מיליארד אירו, קפריסין חוששת כעת שהציבור הזועם ימשוך את כספו מהבנקים בהיקפים גדולים ויסכן את המערכת הפיננסית. באתר של דאו ג'ונס דווחו חלק מהגבלות ההון שמתכננת הממשלה כדי למנוע "ריצה על הבנקים".

נציין, הגבלות על ההון הן הצעד האחרון של קובעי המדיניות שנועד למנוע תוצאות בלתי רצויות במערכת הפיננסית. במקרה הזה מדובר באיבוד הביטחון של הציבור בקפריסין בבנקים ומערכת הפוליטית מאז החל "משבר הפקדונות". לכן, כדי למנוע מהציבור הקפריסאי למשוך את ההון שלו מהבנקים בתקופה קצרה הממשלה סגרה את הבנקים, שאמורים להיפתח מחר, (חמישי) והטילה הגבלות על משיכת מזומנים מהכספומטים.

לפי פרטים שפורסמו באתר של הדאו ג'ונס, בכירים קפריסאים טענו כי הממשלה לא תאפשר פדיון מוקדם של החסכונות והפקדונות ולא תאפשר לפדות שיקים. עם זאת הפקדה של שיקים תתאפשר. מעבר לכך הסכום אותו התושבים יוכלו להוציא לחו"ל יוגבל ל-3,000 אירו בלבד. בשלב הראשוני ההגבלות הללו יחולו בשבוע הקרוב ויכללו את כל הבנקים במדינה.