כלכלה אונליין: הציוצים בטוויטר שהצילו היום את השווקים

עם פתיחת שערי הבנקים בקפריסין, עברו בורסות אירופה לעליות בעוד גם החוזים בוול סטריט החלו להיסחר במגמה חיובית ■ הציוצים בטוויטר הוביל לשינוי

בפתח יום זה, חשש רב היה בקרב כלכלנים ואנליסטים בכל העולם, כי פתיחת שערי הבנקים בקפריסין - שהיו סגורים מחודש מארס האחרון - תוביל למהומות של ממש במדינה. אולם, דווקא עם פתיחת שערי הבנקים בקפריסין, בשעה 12:00 בצהרים, עברו בורסות אירופה לעליות בעוד גם החוזים בוול סטריט החלו להיסחר במגמה חיובית. מה הוביל לשינוי?

התשובה, שלא אמורה כבר להפתיע, היא טוויטר. שטף "ציוצים" ברשת החברתית שהגיעו מקפריסין - והציגו תמונה של אווירה "רגועה" במדינה, בעוד הציבור הקפריסאי לא מסתער על הסניפים כדי למשוך את כספי - הרגיעו את האווירה (צפו בגרף).

קפריסין
 קפריסין

הבנקים בקפריסין נפתחו היום למשך 6 שעות בלבד - כאשר לפי שעה מדווחות הרשתות הזרות על רגיעה יחסית ואין אירועים אלימים בתורים. "אין טעם לעשות שום דבר מלבד להיות סבלנים. אלימות לא תועיל", אמר דינוס וולידס, שהמתין באחד התורים.

ממשלת קפריסין הכינה את הקרקע לפתיחת הבנקים, כאשר החשש הגדול היה כמובן "ריצה" של הלקוחות אל הבנקים כדי למשוך פיקדונות, מה שעלול לגרום לקריסתם. שיירות של משאיות עמוסות במיליארדי אירו עשו דרכן הלילה מאירופה לבנק המרכזי של קפריסין כדי לצייד את הבנקים במזומנים במידת הצורך.

טוויטר קפריסין
 טוויטר קפריסין

בטוויטר, בינתיים, הציגו ה"ציוצים" תמונה רגועה: "50 דקות לפני פתיחת הבנק המרכזי קפריסין, 13 אנשים בלבד עומדים בתור", נכתב בציוץ אחד. באחר דווח כי "פרט ל-13 האנשים הללו, התור מלא בחיות אדם. כלומר, עיתונאים". ציוצים אלו הרגיעו את האווירה, ודחפו את השווקים הגלובליים לעליות. (צפו בציוצים - ב"ביזנס אינסיידר")

טוויטר קפריסין
 טוויטר קפריסין