הסדרה שהמבקרים אוהבים לקטול

את כל מה שכתבתי בעבר על "סברי מרנן" אני לוקח היום בחזרה

לעולם בעקבות השמש

"סברי מרנן", יום ג' 21:00, ערוץ 2 קשת

בעוד סדרות אחרות חוגגות עונה חדשה במסיבות השקה מפוארות ובקדימונים מרניני עין, הרי שבמהלך הפסח, כמעט בלי שנרגיש, יצאה לדרכה העונה השנייה של "סברי מרנן". מ

דובר בסדרה שמבקרי טלוויזיה אוהבים לקטול: שוב אותן בדיחות תפלות, קצת הומור עדתי, מעט קנאת אחים עם קמצוץ פחד מהאישה ותחמון הבעל. ערבבו הכול עם שניים סוכר בבלנדר - וקיבלתם סיטקום שכבר מהדקה הראשונה שלו מרגיש כמו מצוות אנשים מלומדה. משהו שרואים אגב פיהוק, בעיקר בגלל שכל אופציות הצפייה האחרות מייאשות לפחות באותה המידה.

אלא שאז, במהלך חג הפסח אתה פוגש את עמישראל: סביב שולחן הסדר, בפקקים בדרך לאתרי הנופש, בפקקים בדרך חזרה, ואז אתה מגלה ש"סברי מרנן" היא בעצם תמצית חיינו. לא חלילה החיים שלך, שהם כידוע זוהרים הרבה יותר, אלא החיים של כל מי שמסביבך.

הסיבה שעדיין מתעקשים לספר את הבדיחה ההיא על הביצים הקשות ובני ישראל שחוצים את ים סוף, היא שעדיין יש לה קהל שומעים נאמן, הסיבה שיש פקקים היא ש כ ו ל ם חושבים שמגניב לראות את הזרימה בצפון דווקא בחול-המועד והסיבה שכולם חוזרים הביתה באותה שעה, גם היא חלק מאותו קונצנזוס חם, לח ודביק. כך גם "סברי מרנן": הילדים שלי חולים עליה, שתי הסבתות שלהם לא יחמיצו אף פרק ויצחקו בפה מלא מהצפוי והידוע מראש.

את כל מה שכתבתי בעבר על "סברי מרנן" אני לוקח היום בחזרה: יש בה את העליצות שתוקפת אדם שניצב מול חנות של טלוויזיות ומגלה שעל המסכים מרצדת דמותו שמצולמת במעגל סוגר. הוא מתחיל לזוז ימינה ושמאלה, שמח בכל פעם מחדש כשהוא מופיע במרכז הפריים. כמו הסלטים שמוגשים מיד אחרי קריאת ההגדה, אתה יודע שלא כדאי לך להגזים איתם, כי סופך להיאנח באפיסת כוחות מול עיקריות נהדרות, אבל אתה לא יכול להימנע מהם, מקבל עליך מראש את דין הצרבת שאחרי.

ככה בדיוק למדתי לאהוב את "סברי מרנן", או לפחות ככה למדתי שמוטב לי להפסיק ולהתנגד.

תהיה יפה ותשתוק

"סטודיו למשחק" עם ג'ורג' קלוני, יום ג' 20:00, ערוץ 8

מדובר באייטם מגדרי. זה לא שאני חושב שלגברים לא יכולה להיות דעה מוצקה על ג'ורג' קלוני ופועלו הטלוויזיוני והקולנועי, זה רק שאני חושב שבמקרה הזה, נשים נהנות יותר.

הבחור שהפציע לראשונה בתודעה בזכות "אי.אר" מנוחתה עדן, והפך לאייקון כשהוא מחליף את ריצ'ארד גיר בתפקיד הגבר שמתבגר בחן, מגיע אל הסלון של ג'יימס ליפטון כדי לספר על עצמו בגילוי-לב.

הערב אמנם יחל המשדר הזה בשעה מעט קשה, אבל, קוראות נכבדות, מחר (ד') ישודר החלק השני שלו בשעה 21:00, כך שאם החמצתן הערב את הדייט עם שנותיו הראשונות של קלוני, צפויה לכן מחר פגישה עם שנותיו המאוחרות יותר, ובינינו, אלה השנים שאתן מעדיפות!