האם האיומים מצפון קוריאה משפיעים על מחיר הזהב?

"האווירה סביב הזהב היא דובית למדי, כרגע", אמר ג'וייס ליו, אנליסט בחברת "פיליפ פיוצ'רס" ■ "אני סבור שאם הזהב כבר בוחן את המסלול הנמוך, יש לו את הפוטנציאל לצנוח גם לרמה של 1,530 דולר"

מחיר הזהב ממשיך וצונח, והגיע למחיר של 1,541 דולר לאונקיה, הנמוך ביותר ב-10 החודשים האחרונים, דהיינו מאז הרמה שראינו בחודש מאי 2012. עם זאת, הוא חווה ראלי קצר בחודש מארס, זאת ברקע חששות מהמתרחש באירופה והמשבר בקפריסין, כך מדווחת היום (ה') סוכנות רויטרס.

אלא שנכון לעכשיו לא צפוי שיפור במצב. "האווירה סביב הזהב היא דובית למדי, כרגע", אמר ג'וייס ליו, אנליסט בחברת "פיליפ פיוצ'רס". "אני סבור כי אם הזהב כבר בוחן את המסלול הנמוך, יש לו את הפוטנציאל לצנוח גם לרמה של 1,530 דולר", הוא אמר. באשר לצפון קוריאה, אמר ליו כי לדעתו נכון לעכששיו המשקיעים מסתכלים על האיום הזה כעל בדיחה. הם לא מתנהגים כמי שלוקח בחשבון שצפון קוריאה באמת תיישם את האיומים. לדבריו, הקרנות עצמן נוטשות את הזהב, היות שהן לא זקוקות לו כרשת ביטחון.

בתוך כך, גם הכסף התנדנד עד שהגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2012, והפלטיניום צנח לרמה בה לא היה מאז אוגוסט.

נזכיר, כי בורסות אירופה נסחרות נכון להיום ביציבות, בעוד המשקיעים ממתינים לדבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי. החוזים העתידיים בוול סטריט עולים ובורסת יפן זינקה היום לאחר שהבנק המרכזי היפני הכפיל את היקף תוכנית רכישות האג"ח.