עמירה הס: יידוי אבנים - חובה למי שנמצא תחת שלטון זר

הס במאמר ב"הארץ": "הרבה פעמים יידוי האבנים נובע משעמום, עודף הורמונים" ■ בחודש שעבר נפצעה באורח אנוש התינוקת אדל מיידוי אבנים ליד אריאל ורק אתמול הורשע פלסטיני ברצח שיידה אבנים והרג אב ובנו הפעוט בגוש עציון

העיתונאית עמירה הס מצדדת במיידי האבנים הפלסטינים. בטור שכתבה ומפורסם היום (ד') ב"הארץ", כותבת הס כי "יידוי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר" וטוענת כי יידוי אבנים הוא "מטאפורה להתנגדות".

הדברים מפורסמים ב"הארץ" יום לאחר שבית הדין הצבאי במחנה עופר הרשיע ברצח פלסטיני שיידה אבנים לעבר מכונית בגוש עציון וגרם למותם של אב ובנו הפעוט לפני כשנה וחצי. לפי דיווח בעיתון "מעריב" היום, בית הדין קבע כי אבן הנזרקת ממכונית חולפת, כפי שקרה באותו אירוע, מהווה סכנה גדולה יותר מכדור שנורה מרכב.

הס כותבת גם ש"רדיפתם של מיידי האבנים, כולל מעצר זאטוטים בני שמונה, היא חלק בלתי נפרד, גם אם לא תמיד כתוב, מתיאור התפקיד של נציגי השלטון הזר - לא פחות מירי, עינויים בחקירה, גזל אדמה, איסורי תנועה ואפליה בחלוקת המים".

כזכור, בחודש שעבר נפצעה באורח אנוש התינוקת אדל מיידוי אבנים ליד אריאל. הס טוענת היום במאמרה כי "הרבה פעמים יידוי האבנים בפועל נובע משעמום, עודף הורמונים, חקיינות, התרברבות, תחרות. אבל בתחביר הפנימי של יחסי שולט-זר נשלט - יידוי אבנים הוא מילת התואר לנושא: נמאסתם, יא כובשים".