נציבות שירות המדינה: משה נסטלבאום הטריד עובדים על רקע מיני

הנציבות: ראש חטיבת החדשות בערוץ 1 "התבטא אמירות בוטות ביחס להומוסקסואלים, ובין היתר אמר שלא ניתן לסמוך עליהם ושהם תוקעים סכין בגב"

נציבות שירות המדינה הגישה תובענה נגד ראש חטיבת החדשות בערוץ 1, משה נסטלבאום, לפיה הטריד עובדים בערוץ 1 על רקע העדפתם המינית.

ברשות השידור בחרו באחרונה בנסטלבאום לתפקיד מנהל ערוץ 1, אך המינוי לא יצא לפועל לאור החקירה שניהלה הנציבות.

לאור הממצאים שהגיעו לנציבות מגביית עדויות של לפחות 21 מעובדי מערכת החדשות של ערוץ 1, ובהם מגישים ועורכים בכירים, הוחלט להגיש את התובענה.

כעת, לאור ההתפתחויות, הנציבות ממליצה להעביר את נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי ומבקשת להעביר את הממצאים לוועדת המכרזים של ערוץ 1.

התובענה הוגשה בעקבות תלונה של שני עובדים בכירים ברשות השידור. "בהזדמנויות רבות ושונות לאורך שנות עבודתו המשותפת של הנאשם עם השניים, נהג לכנותם ולהתבטא כלפיהם באמירות בוטות ומעליבות בקשר לנטייתם המינית, וזאת הן בנוכחותם והן בפני עובדים אחרים ברשות.

"בין היתר נהג הנאשם לומר להם משפטים כגון: 'אני אפתח לך מטרייה בתחת', 'לידך אני צריך ללבוש תחתוני פח'", לשון התובענה. "הנאשם לא חדל מהתבטאויותיו כאמור, חרף העובדה שהשניים פנו אליו וביקשו ממנו, במספר הזדמנויות לאורך השנים, שיחדל מכך".

עוד נכתב: "בנוסף, בהזדמנויות רבות ושונות, נהג הנאשם להתבטא באמירות בוטות וגזעניות ביחס לציבור ההומוסקסואלים, ובין היתר נהג לומר ביחס לבעלי נטייה מינית זו כי לא ניתן לסמוך עליהם, וכי הם 'תוקעים סכין בגב'".

אישום נוסף כנגדו הוא על כך שהדיח את אחד משני המתלוננים מהגשת תוכנית שהגיש הנחה עד אותה עת. מאז "פעל הנאשם בדרכים רבות ומגוונות על מנת לפגוע בו, למנוע ממנו כל תעסוקה ברשות, וכל האמור תוך שדאג לכך שאיש מבין עובדי חטיבת החדשות ברשות, לא יעניק לו מטלות או תעסוקה כלשהי".

כמו כן סירב שוב ושוב לאפשר לו עבודה פרטית והחל לזמן אותו לשורה של שימועים. "במהלך שנות עבודתו של המתלונן ברשות, מעולם לא נערך לו הליך משמעתי כלשהו. חרף האמור, במהלך התקופה שבין חודש פברואר 2012 לחודש נובמבר 2012 זומן ל-4 בירורי משמעת שונים, כולם ביוזמתו של הנאשם".

כמו כן נהג נסטלבאום, לכאורה, "להנחות גורמים שונים ברשות שלא לצלם ולא להציג על המסך את המתלונן, באירועים אותם הנחה".

כעת ממתינים גם לתוצאות חקירה נוספת של נציבות שירות המדינה העוסקת בתחום העבודות הפרטיות של נסטלבאום.

ברשות השידור סירבו להגיב, וכך גם המתלוננים ששמם מוגן מפרסום. את תגובתו של נסטלבאום לא ניתן היה להשיג.