טבע? אפשר שהגיע הזמן לקנות!

יש לטבע תמיכה יפה באזור ה-39 דולר - תמיכה שאומרת להזניח בצד את העייפות מהמניה ולתת לה סיכוי

מסתבר שהקדמנו להכריז על "חסר סדר דשדוש" ביחס לשוק המניות המקומי. הגם שאנחנו טור ניתוח טכני בעיתון הפיננסי של ישראל, לא נמרח במילים את חוסר העניין המצטבר ביחס למדד. תמיכה באזור 1,220, התנגדות באזור 1,250 וכשיהיה משהו מעניין נחזור לעדכן.

אחת הסיבות לחולשת תל אביב 25 היא (או אולי הייתה...) טבע . אין זה סוד שכבר זמן ממושך אנחנו מצביעים על חוסר העניין בהשקעה במניה. אינטואיטיבית, גם מהלכיה העסקיים, הפיננסיים והיחצ"ניים של החברה מחזקים את התחושה שזו לא אותה הטבע שהכרנו. הרבה משקיעים עוד מחזיקים אותה על האמונה שטבע היא מניה לכל החיים אבל זכרו שאין כמעט מניה כזו (אם יש היא בד"כ של חברת אחזקות שמשנה את האחזקות הסקטוריאליות שלה) וששוק התרופות עובר שינויים.

יחד עם זאת, טכנית, יש לטבע תמיכה יפה באזור ה-39 דולר. תמיכה שאומרת להזניח בצד את העייפות מהמניה ולתת לה סיכוי. ככל שהשקעה לא נראית לכם ועייפתם ממנה, איתות טכני לקניה הוא איתות עסיסי יותר. הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל-38.5.

גם מלאנוקס , עוד להיט ישראלי, נמצאת במצב של הזדמנות קניה. תמיכה יפה מעל 55, התנגדות באזור 60. מהלך מעל 60 דולר יחשב סימן חיובי. הגנה מתחת ל-53.5.

אז אולי כשהתעייפנו מלסקר את הדשדוש של תל אביב 25 הוא דווקא יעלה? יודעים מה? זה איתות טכני לא רע...

שוק המניות האמריקאי אומר לכם שהוא חזק. התנודתיות אומרת לכם שהפחד לא נעלם. הוא יחלש כשה-S&P500 יתמקם מעל השיא ההיסטורי. השיא יהפוך לתמיכה ופחד הגבהים יתפוגג. התנודתיות מאפשרת לכם לקנות מניות במחירי מציאה אם אתם סומכים על המגמה ארוכת הטווח. פער של 10% בין נמוך לגבוה בשבוע ואפילו בזמן קצר מזה הוא שכיח במניות רבות.

זזים לחברות הקטנות (יחסית)

בקניון המניות אנחנו נעים בחזרה לכיוון מניות קלילות שיש להן תמיכה ופוטנציאל. כך למשל מכרנו FDX ו- AAPL (שלא מתנהגת כפי שציפינו) ונפרדנו מ - EBAY ששירתה אותנו נאמנה, ללא ספקות, עד לתקופה האחרונה כשנראה שמשהו משתנה בסנטימנט של המניה. בכסף הגדלנו ב-GLUU, קנינו SRI והחזרנו את SVU ו-NOK.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.