בעלי עניין ברדוור מכרו מניות בשיא - חודש לפני אזהרת הרווח

בעלי העניין המממשים ברדוור לא עברו על שום חוק; ועדיין, ריח רע עולה מסדרת מימושים אלה

עוד לא הספקנו להתאושש מעונת הדוחות של הרבעון הרביעי (הן בארץ והן בארה"ב), ומעונת דוחות ה-F 20 של החברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון האמריקני, וכבר אנחנו בפתחה של עונת דוחות הרבעון הראשון של הישראליות בוול סטריט. חודש מארס חלף עבר לו, והנציגות הישראליות בבורסות האמריקניות מתחילות להרכיב את השורה העליונה והתחתונה של הרבעון הראשון של 2013.

ואיך תיראה עונה זו? ובכן, הנבואה ניתנה לשוטים, ובמקרה של רדוור - הנבואה היא שחורה, והשוטים הם לא אחרים מציבור המשקיעים. רדוור, המתמחה בניתוב עומסים ברשת האינטרנט, פרסמה ביום שישי האחרון אזהרת הכנסות ורווח די חמורה לרבעון הראשון של השנה, ובתגובה די טבעית שוק ההון ברח מהמניה כמו מאש, והיא איבדה 22.7%, מחקה את כל העלייה שרשמה מתחילת השנה והתמקמה על מחיר של 29.07 דולר, המשקף שווי חברה של 678 מיליון דולר.

אזהרות רווח (תיכף נגיע לזו האחרונה של רדוור) הן דבר שבשגרה בוול סטריט. אין חברה - ישראלית כזרה - שלא נאלצה לפחות פעם אחת במחזור חייה ליידע את השוק כי תחזית קודמת שנתנה כבר אינה רלוונטית, והעדכנית הרבה פחות אופטימית. זה קרה, זה קורה, וזה יקרה שוב ושוב בעתיד.

ועדיין, האזהרה הנוכחית של רדוור צריכה להדליק נורה אדומה, וזאת משתי סיבות עיקריות. הראשונה, והיותר מהותית, היא שקבוצה של בעלי עניין בחברה מימשו מניות כחודש לפני האזהרה, ולפי מחירי שיא - כפי שפרסמנו כאן בתחילת מארס. שנית, שוק ההון כלל לא חש את האזהרה ההולכת ומתקרבת, ודווקא המשיך לתמוך ברמות השיא אליהן נסקה המניה. וכשהשוק לא חש, פירוש הדבר הוא שהחברה כנראה המשיכה לשדר "עסקים כרגיל", ושוב כשלה בניהול נכון של ציפיות השוק ממנה.

המתחרה פרסמה אזהרה דומה

אך לפני שנמשיך, הנה פרטי האזהרה. הכנסות רדוור יעמדו ברבעון הראשון על 45 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של החברה להכנסות של 48.5 עד 49.5 מיליון דולר. כפועל יוצא, הרווח למניה (Non GAAP) יעמוד על 30 סנט (על בסיס דילול מלא), לעומת תחזית קודמת לרווח של 40-43 סנט למניה.

רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור, הסביר בהודעתה כי הסיבה לאזהרה היא "ביצועים חלשים מהצפוי במדינות EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) וסין". צפוי או לא, משקיעי רדוור יכולים אולי לאמץ את הקלישאה "צרת רבים חצי נחמה", לאחר שיממה קודם לכן פרסמה 5F האמריקנית, מתחרתה העיקרית של רדוור, אזהרה די דומה שנבעה כמעט מאותן סיבות. החברה עדכנה כי הכנסותיה ברבעון השני הפיסקאלי של 2013 (השנה של החברה מסתיימת בספטמבר) יעמדו על 350.2 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שלה להכנסות של 370 עד 380 מיליון דולר, וכי הרווח למניה יעמוד על 1.06-1.07 דולר לעומת תחזית קודמת של 1.21-1.24 דולר למניה.

כפועל יוצא, מניית 5F איבדה ביום שישי 19% למחיר של 73.21 דולר המשקף שווי חברה של 5.8 מיליארד דולר. בדומה לרדוור, חלק ממנהלי 5F "חטאו" במימושי מניות מתחילת השנה, בעיקר כשהמניה שייטה במחירי שיא תלת-ספרתיים. ועדיין, בשונה מרדוור, השוק כנראה חש בבשורה הקשה הקרבה ומניית 5F איבדה 16% מהשיא האחרון אליו נסקה בתחילת פברואר (לפני שאיבדה את אותם 19%). רדוור, לעומת זאת, המשיכה לשייט סביב רמת השיא האחרונה שנקבעה בתחילת מארס (38.55 דולר) - השוואה שאולי יכולה לאותת על הבדל ניכר בין ניהול הציפיות של שתי החברות.

בעלי העניין המממשים ברדוור, חשוב לציין, לא עברו על שום חוק. הם מכרו את המניות רגע לאחר פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של 2012 (ולאחר שתקופת החסימה הקבועה בחוק מסתיימת), וחדלו מלעשות זאת כשתקופת החסימה שלפני דוחות הרבעון הראשון של 2013 נכנסת לתוקפה. ועדיין, ריח רע עולה מסדרת מימושים אלה.

כל הממשלים
 כל הממשלים