עוד אזהרת רווח בקבוצת האחים זיסאפל: הפעם תורה של סרגון

לאחר שחברת רדוור שבשליטת האחים פרסמה לפני מספר ימים אזהרת רווח, גם חברת ציוד התקשורת סרגון הודיעה כי הכנסות הרבעון הראשון שלה יהיו נמוכות מהתחזיות ■ ההסבר: "דחייה של מספר עסקאות"

הרבעון הראשון של 2013 הוא השני ברציפות, שלגביו מפרסמת חברת ציוד התקשורת סרגון אזהרת רווח. החברה, שציפתה להכנסות רבעוניות של 95-105 מיליון דולר, הודיעה היום שההכנסות יסתכמו ב-89-91 מיליון דולר בלבד. כתוצאה מכך סרגון תרשום הפסד נקי בגובה 36-39 סנט למניה, או 15-18 סנט למניה על בסיס Non-GAAP (כלומר 5.5-6.6 מיליון דולר).

תחזיות האנליסטים היו גבוהות בהרבה - להכנסות של 101.7 מיליון דולר ורווח נקי של 2 סנט למניה (כ-733 אלף דולר). בפרסום האזהרה סרגון מצטרפת לרדוור - חברה אחרת מקבוצת רד של האחים זיסאפל, שפרסמה אזהרה לפני מספר ימים. בעקבות האזהרה איבדה המניה 8.2% ת"א, ועם פתיחת המסחר בוול סטריט היא נופלת 6%.

סרגון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה, המיועדים לתקשורת בין תחנות הבסיס והמתג הראשי ברשת (Backhaul). סרגון נסחרת בשווי של 157 מיליון דולר בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב. החברה תפרסם את הדוחות לרבעון הראשון ב-6 במאי.

"ההכנסות שלנו ברבעון הראשון יהיו נמוכות מהתחזיות המוקדמות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בדחייה של מספר עסקאות אותן ציפינו לסגור במהלך הרבעון", אמר נשיא ומנכ"ל סרגון, עירא פלטי, "צבר ההזמנות שלנו ברבעון היה גם הוא נמוך מהציפיות, והוא משקף את הגישה הזהירה של ספקיות התקשורת בכל הקשור להשקעות ברשת - זאת למרות הצורך המתמשך בשדרוג הרשתות על מנת לתמוך בשירותי דאטה מתקדמים".

פלטי הוסיף, כי בחברה צופים שההזמנות ברבעון השני של השנה יהיו גבוהות יותר. "עם זאת, תהליכי המכירה ימשיכו ככל הנראה להיות ארוכים כל עוד הלחץ התקציבי אצל הלקוחות שלנו ימשיך לגרום להם לבחון לעומק כל הוצאה", אמר פלטי.

האזהרה הקודמת: בסוף 2012

האזהרה הקודמת של סרגון, ברבעון הרביעי של 2012, הגיעה על רקע עיכוב הליכי אישור של לקוח שרכש ציוד מסרגון. מאותה סיבה, כשהחברה פרסמה את דוחות 2012, היא תיקנה לאחור את הדוחות של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה. סרגון סיכמה את 2012 עם הכנסות של כ-447 מיליון דולר, דומה להכנסות ב-2011, ועם הפסד נקי של 23.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP סרגון הייתה מאוזנת.

לפני כשנתיים סרגון רכשה את המתחרה הנורבגית שלה Nera תמורת 48.5 מיליון דולר, ובכך הכפילה את מספר העובדים שלה. בסוף השנה שעברה, במהלך של שינוי ארגוני לצורך קיצוץ הוצאות תפעוליות, סרגון הודיעה על פיטורי כמה עשרות עובדים - מרביתם בחו"ל. מהדוח השנתי המורחב של סרגון עולה, כי מספר העובדים בסוף 2012 היה 1,117 - ירידה של 4% לעומת שנה קודמת. קרוב ל-30% מעובדי סרגון מועסקים בישראל. בעל המניות העיקרי בסרגון הוא זהר זיסאפל, שמחזיק ב-14% מהחברה.

סרגון
 סרגון