לפיד: "סטודנטים, עושים עליכם סיבוב - שכר הלימוד לא יעלה"

(עדכון) - שר האוצר מכחיש את דברי יו"ר התאחדות הסטודנטים שטען כי האוצר מתכנן להקפיץ את שכר הלימוד או לקצץ בתקציבי המוסדות להשכלה גבוהה

שר האוצר יאיר לפיד דוחה את טענת התאחדות הסטודנטים לפיה ישנה כוונה להקפיץ את שכר הלימוד ב-20% או לבצע קיצוץ עמוק בתקציב המוסדות להשכלה גבוהה.

"סטודנטים יקרים, עושים עליכם סיבוב", כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו. "למה סיבוב? כי קמתי היום בבוקר והתברר לי שהוכרזה מלחמה נגד קיצוץ שמעולם לא היה. כשבאתי לאוצר הבטיחו לי שיהיו לא מעט ספינים, אבל זה כבר מגוחך. איש לא החליט להעלות את שכר הסטודנטים, אין שום אולטימטום באוויר, ואילו חשבתי שהולכים לפגוע בסטודנטים הייתי נוסע אלי הביתה כדי להפגין נגד עצמי בעצמי. אז למה נציגי התאחדות הסטודנטים פרסמו את זה? כדי שאני אאלץ להכחיש ואז הם יוכלו לומר שהם כופפו אותי.

"זה קצת עצוב שדווקא נציגי הציבור הכי צעיר במדינה משתמשים בטריקים של הפוליטיקה הכי ישנה. כמו שאתם יודעים, התקציב הקרוב ישים את האדם העובד במרכז. לא רק את ריקי כהן, אלא גם את הבן שלה, שרוצה ללמוד הנדסת מחשבים. כי סטודנט שעובד בעבודה זמנית ומכין את הבסיס האקדמי לחייו המקצועיים, הוא הליבה של חזון האדם העובד שאנחנו מובילים היום. הוא מעמד הביניים של מחר. הוא השדרה המרכזית שהמשק יישען עליה בעוד שנתיים או שלוש, כשהוא יסיים ללמוד וייכנס לשוק העבודה. הוא האיש שאני רוצה לעזור לו.

"התקציב הקרוב לא יהיה קל וכולנו נצטרך להתגייס. אבל הוא יהיה התקציב שישים - בפעם הראשונה - את מעמד הביניים במרכז. וגם את מעמד הביניים של העתיד".

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר כי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית אורי רשטיק ציין שגורמים באוצר הבהירו כי הם מתכוונים להעלות את שכר הלימוד באופן חד צדדי בכ-20%. רשטיק הוסיף כי באוצר צרפו מעין "אולטימטום" לסטודנטים לפיו אם יתנגדו לצעד - יבוצע קיצוץ בתקציב ההשכלה הגבוה בגובה של כמיליארד שקל.

על פי הדיווח, אנשי האוצר קראו לסטודנטים להיכנס למו"מ מיידי בנוגע להביא להסכמות בנוגע להתייקרות שכר הלימוד. באוצר מתכננים להוציא אל הפועל את המהלך כבר בשנת הלימודים הקרובה ונחושים לבצע את הצעד במהירות האפשרית.