האם חברת התעופה של קפריסין תפשוט רגל?

ל"גלובס" נודע הערב כי בעקבות החשש מיהר מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, לשגר התראה לכל סוכני הנסיעות להישמר מפני פשיטת רגל נוספת של חברת תעופה

עוד חברת תעופה בדרך לפשיטת רגל? בענף התיירות גוברות הערב החששות שמא חברת התעופה הלאומית של קפריסין - Cyprus airways תפשוט את הרגל זאת לאחר שממשלת קפריסין הודיעה כי אין באפשרותה לסייע כלכלית לחברה לצורך המשך פעילותה בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את האי.

ל"גלובס" נודע הערב כי בעקבות החשש מיהר מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, לשגר התראה לכל סוכני הנסיעות להישמר מפני פשיטת רגל נוספת של חברת תעופה וזוהי לשונה: "חברים יקרים, מצורפים קישורים שונים לידיעות שפורסמו בעיתונות הקפריסאית ואשר מצטטות דברי שרים בנושא. חשש להמשך פעילותה של חברת התעופה הקפריסאית Cyprus airways. לתשומת לבכם", כתב פתאל.

Cyprus airways היא חברת תעופה סדירה המפעילה טיסה יומית אחת בו ישראל-קפריסין ובעונות השיא מוסיפה טיסה-שתיים בשבוע. על פי דו"ח פעילות של רשות שדות התעופה (רש"ת) בנתב"ג, בשנת 2012 הטיסה החברה בקו מנתב"ג ובחזרה כ-92 אלף נוסעים, גידול של כאחוז אחד לעומת מספר הנוסעים שטסו עמה בשנת 2011.

Cyprus airways פרסמה היום בתגובה כי "למרות התנאים הקשים שנוצרו במדינה אנו מבקשים להרגיע את ציבור הנוסעים וכי נמשיך לפעול בצורה סדירה ולשרת בדרך הטובה ביותר את קהל לקוחותינו לכל היעדים". עוד מסרה כי למרות הפרסומים השונים וההתבטאויות של הימים האחרונים , החברה מצפה לקבל את החלטתה הסופית של ממשלת קפריסין באשר לסיוע כספי לחברה.

בתוך כך יצוין כי היום שר הכלכלה, נפתלי בנט, נפגש עם שר התעשייה, המסחר, האנרגיה והתיירות של קפריסין, יורגוס לאקוטריפיס. השר הקפריסאי עדכן את בנט במשבר הכלכלי והיקפי האבטלה הגבוהים בקפריסין, אך הביע ביטחון בכלכלת האי ואופטימיות בכל הנוגע ליציאת כלכלת קפריסין מהמשבר הפיננסי הפוקד אותה בחודשים האחרונים.

"אתם אי מדיני ואנחנו אי פיזי ולכן יש לנו הרבה מן המשותף" אמר השר הקפריסאי לשר בנט שסיכם: "אנחנו שכנים, היינו שכנים טובים ואני סמוך ובטוח שנמשיך להיות שכנים טובים ונפעל יחד להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות".