"המודיע": להקים אוטונומיה חרדית לא תלויה בישראל

בטאונה של אגודת ישראל, "המודיע": "יש אופציה כפיתרון בלית ברירה - להקים אוטונומיה יהודית בארץ ישראל; אם הצלחנו להקים את בני-ברק, אלעד מודיעין עילית, לניאדו ועזר מציון - נצליח להקים גם חברת חשמל, כבישים ושאר הנדרש"

החרדים מחריפים את הטונים נגד מדינת ישראל. בטאונה של אגודת ישראל, "המודיע", מפרסם הבוקר (ד') מאמר נרחב הקורא לראשונה להקים אוטונומיה חרדית בתחומי מדינת ישראל, כך דווח באתר כיכר השבת.

כותב המאמר תוקף את את התנהגות ראשי הציבור הדתי לאומי שבחרו לשתף פעולה עם יש עתיד ויאיר לפיד, למרות שלטענתו פגע בעקרונותיהם והשקפותיהם, ומתייחס להבדלים ההשקפתיים בין הגישה החרדית ויחסה למדינת ישראל לבין הגישה הציונית דתית.

לאחר מכן מוצע בעיתון הרעיון המהפכני: "בהובלת התקשורת והבג"ץ המוזנים מארגוני שמאל במימון אנטישמי, הם בוחרים להתכחש לסאטוס קוו שהושג בעמל רב ולשבור את כל המוסכמות כגון אישור גיורים פיקטיבים, נישואין אזרחיים, פגיעה והתערבות בחיי הציבור החרדי.

"במידה ולא תיהיה תפנית לטובתנו, יש אופציה שצריך לחשוב עליה כפיתרון בלית ברירה - להקים אוטונומיה יהודית בארץ ישראל. אוטונומיה פירושו עצמאות ניהולית שלטונית בענייני פנים ללא מעמד ריבוני מדיני, עם עצמאות חוקתית כלכלית ומשטרה וללא צבא ומדיניות חוץ. אם הצלחנו להקים את בני-ברק, אלעד מודיעין עילית, לניאדו ועזר מציון - נצליח להקים גם חברת חשמל, כבישים ושאר הנדרש. בניהול מושכל ונבון, נצליח לתקצב במאה אחוז את כל מוסדות החינוך, אברכי הכוללים יהיו יקירי הציבור ויקבלו מלגה מכובדת ונדאג לדיור במחירים שפויים".