אלפי רכבי טויוטה, הונדה וניסאן בישראל נקראים למוסך

טויוטה, ניסאן והונדה יזמנו לתיקון 4.3 מיליון מכוניות בעולם

ארבע יצרניות רכב יפניות, בהן טויוטה, ניסאן והונדה, מזמנות לתיקון סך של 4.3 מיליון כלי רכב ברחבי העולם בשל בעיה בכריות האוויר, על פי ההודעה שפרסמו היום (ה') החברות.

טויוהירו הישיקאווה, דובר יצרנית חלקי הרכב היפנית טקטה קורפ, אמר שהחברה סיפקה את כריות האוויר שבגינן מבוצע הזימון לתיקון.

טויוטה מזמנת לתיקון 1.73 מיליון כלי רכב בעולם כולו, מהם 580 אלף כלי רכב בצפון אמריקה ו-490 אלף כלי רכב באירופה, מכיוון שחלק מכריות האוויר במושב הקדמי ליד הנהג עלולות שלא להתנפח בשעת הצורך, לדברי הדובר, ריו סקאי. הוא ציין שעד כה לא דווח על פגיעה או מוות כתוצאה מליקוי בתפקוד הכריות. טויוטה תחליף את המנפחים הלקויים בחדשים, והתיקון אורך שעה עד שעתיים וחצי במרבית הדגמים, לדברי סקאי. הוא סירב לחשוף את עלויות הזימון לתיקון.

הונדה הודיעה כי תזמן לתיקון 1.14 מיליון כלי רכב בעולם כולו, והונדה תזמן כ-480 אלף כלי רכב בעולם. מאזדה אמרה כי תזמן לתיקון כ-45 אלף כלי רכב.

תיקון בישראל

יבואנית טויוטה בישראל מסרה כי כ-4,800 בעלי מכוניות יזומנו למוסך. הדגמים שזקוקים לתיקון הם קורולה, יאריס ואוונסיס שגילם הוא בין 9 ל-13 שנים.

מקבוצת קרסו, יבואנית ניסאן, נמסר כי לפי הערכות מדובר ב-3,000 מכוניות, בעיקר מדגמי אלמרה וטראנו, שיוצרו בין השנים 2000 ל-2003.

חברת מאיר, יבואנית הונדה, מסרה כי כ-3,600 כלי רכב יזומנו למוסך. מדובר במכוניות מדגמי ג'אז CRV וסטרים, שיוצרו בשנים 2001-2003.