דייג ללפיד: משכורתי 5,300 שקל, משלם 5,400 שכ"ד ומזונות

שגיא רווה, פעם היי-טיקיסט והיום דייג בכינרת, בן 40 וגרוש פלוס 2, זועם על נטל המס: "בשנתיים שכר הברוטו שלי עלה ב-2,000 שקל, ואילו הנטו שלי עלה רק ב-100 שקל"■ כותב ליאיר לפיד בפייסבוק: "באמא שלך, תגלה לי איפה הכסף"

שגיא רווה, דייג בן 40, היי-טקיסט לשעבר, כתב בדף הפייסבוק שלו סטטוס המיועד לשר האוצר יאיר לפיד, לו הוא הצביע בבחירות האחרונות. רווה מוחה על כך ששכר הברוטו שלו עלה בכ-2,000 שקל לטענתו בשנתיים האחרונות אך הוא זכה לתוספת של כ-100 שקל בלבד בנטו, ושואל את לפיד שאלה אחת: "איפה הכסף?".

בדבריו מתאר רווה את נטל המס על העובדים בישראל, מצוקה עימה מזדהים רבים מבני מעמד הביניים. והנה הדברים שכתב רווה, גרוש פלוס 2, ללפיד:

"ליאיר לפיד שלום. אולי משום שהצבעתי לך בבחירות האחרונות רציתי לספר לך סיפור, וזה לא אחד הסיפורים הדמיוניים האלה שאני ממציא, זה סיפור שקרה וקורה באמת. לא יודע מי זאת ריקי כהן מחדרה ואין לי שום דבר נגדה ונגד בעלה. אני גרוש בן 40, אב לשתי ילדות ואני דייג. כן דייג. לפני כמה שנים בקשה המדינה שיותר ישראלים יחזרו לעסוק בחקלאות על מנת לצמצם את יבוא העובדים הזרים. באותה ישיבת ממשלה הועלו טיעונים בדבר העצלנות של הישראלים לעסוק בעבודות קשות פיזית ולא מתגמלות.

"אחרי שנים שעבדתי במחשבים וסבלתי החלטתי לנסות. וכן, גיליתי שאני אוהב להיכנס כל יום ובכל מזג אוויר למים קרים ולמשוך ידנית רשתות עם בין 10 ל-20 טון דגים, לשבור את הגב בהעמסה ידנית של סלים עמוסים למשאיות. גיליתי שאני אוהב לזחול בגשם ובבוץ ולעבוד בקיץ בשמש ובחום של 45 מעלות (עמק בית שאן) ושלא מפריע לי להיפצע כל יום ולסבול מכאבי גב מזדמנים. זאת היתה בחירה שלי ואני אוהב את העבודה שלי.

"אבל מה שכן מעצבן אותי זה השכר שלי, ואם לדייק - החלק מהשכר שהמדינה לוקחת לי. בשנתיים האחרונות שכר הברוטו שלי עלה בהדרגה בלמעלה מ-2,000 שקל ואילו שכר הנטו שלי עלה רק ב-100 שקל. בכל עלייה כזאת המדינה הרוויחה עלי יותר ויותר עד שנמאס לי לבקש העלאה בשכר ואני מסתדר עם מה שיש.

"ואני עוד בסדר. יש אנשים שהחיים שלהם קשים. החיים שלי יפים ואני מאושר רוב הזמן ואוהב אותם ויודע שכסף זה לא הכל בחיים ושמח בחלקי. אני רווה שגיא, דייג בן 40, גרוש פלוס 2, שכר דירה: 2,000 שקל לא כולל חשבונות. מזונות: 3,400 שקל לא כולל הוצאות נלוות. משכורת: 5,300 שקל.

"תעשה חשבון יאיר, תעשה חשבון ואם אתה מגלה איפה הכסף, באמא שלך תגלה גם לי".

שגיא רווה תלוש שכר
 שגיא רווה תלוש שכר