אין גז ב"אפרודיטה 2" - 100 מיליון דולר ירדו לטמיון

בקידוח שותפה גם "הזדמנות ישראלית" שהשקיעה 10 מיליון דולר ■ אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית: אנחנו ממשיכים קדימה - בקופת השותפות כ-30 מיליון דולר שיסייעו לה לממש את האסטרטגיה של פיזור סיכונים

כישלון נוסף בסקטור הגז. שותפות הגז והנפט הזדמנות ישראלית הודיעה הערב (ה') כי כמויות הגז שנמצאו בקידוח "אפרודיטה 2" שנערך ברשיון "ישי" הן זניחות. כך עולה מדו"ח המשאבים הסופי שהתקבל מהמעריך החיצוני.

קידוח "אפרודיטה 2" בוצע ברישיון "ישי" שבשליטת אנשי העסקים בני שטיינמץ וטדי שגיא. השותפות בקידוח הן בין היתר "הזדמנות ישראלית" (10%) NAMMAX OIL & GAS (כ-42%) FRENDUM INVESTMENTS (כ-33.5%) ו-AGR הנורווגית ששימשה גם כמפעיל בקידוח. הקידוח, שהסתיים לפני מספר חודשים, בוצע ע"י אסדת הקידוח Noble Homer Ferrington. העלות הכוללת של הקידוח עמדה על כ-100 מיליון דולר, כאשר חלקה של הזדמנות ישראלית עמד על כ-10 מיליון דולר.

סימנים "מנבאי רעות" לגבי הקידוח היה ניתן למצוא עוד בתחילת השנה, אז הודיעה הזדמנות כי בקידוח שנערך ב-2012 נמצאו סימני גז טבעי, אך עובי שכבות החול שמכילות גז טבעי הוא 15 מטר בלבד. לשם השוואה, עובי שכבות החול שמכילות גז בתגלית "תמר", הממוקמת כ-50 ק"מ דרום מזרחית לרישיון "ישי", הוא 140 מטר. משכך, ההערכות המוקדמות היו כי כמויות הגז הטבעי בקידוח הן נמוכות וקיים ספק גדול האם מדובר בתגלית מסחרית.

"צר לנו שאלו התוצאות, והיינו שמחים אם התוצאות היו שונות. יחד עם זאת, האסטרטגיה של השותפות לפזר סיכונים ולהיכנס כשותפה בעשרה אחוז בלבד הוכיחה את עצמה", לדברי אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית. "לשותפות ישנו פרוטפוליו של נכסים כאשר 30 מיליון הדולר הנמצאים בקופתה יאפשרו לה להמשיך ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם. אנו מאמינים כי אסטרטגיה זו של פיזור סיכונים היא האסטרטגיה הנכונה בתחום והיא זו שתסייע לשותפות לצלוח בחיוב את הסטטיסטיקה של ענף הקידוחים", הוא הוסיף.