"אם דוחות החברות יתחילו לזייף, לא יהיה מנוס מנסיגה בשוק"

במחלקת המחקר של FXCM ישראל, מציינים הבוקר: "גוברים הסימנים בשוק המלמדים על הרעה משמעותית בסנטימנט הכללי"

"המדדים בוול-סטריט הצליחו לרשום שבוע נוסף של עליות מרשימות, אולם גוברים הסימנים בשוק המלמדים על הרעה משמעותית בסנטימנט הכללי העשויה להביא לכדי תיקון במוקדם או במאוחר". כך מציינים הבוקר (ב') במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

זאת, לאחר שפורסם ב"בלומברג" כי קרן המטבע הבינלאומית עומדת להוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2013 ל-1.7% מהתחזית הקודמת שדיברה על צמיחה של 2%. הדיווח מבוסס על הדלפה של טיוטת דוח של קרן המטבע שצפוי להתפרסם בשבוע הקרוב. הקרן גם צפויה להוריד את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית ל-3.4% משיעור של 3.5%.

"בארצות הברית הולכים ומתרבים הנתונים הכלכליים המלמדים על היחלשות של הכלכלה האמריקנית, כאשר לדוח התעסוקה הירוד שהתפרסם לפני כשבועיים הצטרפו בשבוע האחרון גם דוח מכירות קמעונאיות ומדד אמון צרכנים שהיו נמוכים מהצפוי", כותבים ב-FXCM.

בשוק גוברת ההערכה כי הכלכלה האמריקנית מצויה בתקופה של היחלשות, ועם זאת, לפי שעה נראה כי מדובר בנסיגה זמנית ולא בסימנים של מיתון. נכון ששוקי המניות ממשיכים לטפס לשיאים חדשים כמעט מדי יום, ואולם ההרעה בסנטימנט באה השבוע לידי ביטוי מובהק בצניחה חדה במחירי הסחורות ובביקוש גובר לאג"ח ממשלתי. אלה הם סימנים המעידים על עלייה ברף החשש".

"מה שעשוי בשבוע הקרוב להכביד ביתר שאת על השוק הוא מבול דוחות הרווח שצפויים להתפרסם, ובכלל זה שליש מתוך החברות בדאו-ג'ונס ו-70 חברות מתוך ה-S&P 500. בסופו של דבר, למרות תמיכת הבנק המרכזי, אם דוחות הרווח של החברות יתחילו לזייף ואם החברות יזהירו מפני ירידה עתידית ברווחים, לא ניתן יהיה למנוע נסיגה בשווקים, חרף ההרחבה הכמותית".