אלכסנדר לוין, השותף החדש בערוץ 9, מתכנן שינוי מקיף

לוין נרשם כתושב ההתנחלות נוקדים, שבה מתגורר גם אביגדור ליברמן ■ רכש עוד שתי דירות בת"א - אחת מהן למגורים ב"אמריקן ווילג'" בכ-5.6 מיליון שקל

אלכסנדר לוין, שרכש את ערוץ 9, צפוי לערוך שינוי מקיף בלוח השידורים של הערוץ ובשדרת הניהול שלו. על-פי גורמים בסביבתו של לוין, דמות מוכרת בשוק הטלוויזיה הרוסי, ועל-פי הערכות, כניסתו לערוץ מלווה בהבנה כי יקבל יד חופשית בעריכת שינויים מרחיקי לכת בערוץ, שבו יהיה שותף עם אפריקה ישראל של לב לבייב.

על-פי גורמים בערוץ, הוא צפוי להשקיע בהפקות עתירות תקציב בדומה לערוצים הרוסיים הבינלאומיים. את ענייניו של לוין בישראל מנהלת היועצת המשפטית שלו, עו"ד ויקטוריה גורדין, ולא מן הנמנע כי תשתלב בתפקיד בכיר בערוץ המתחדש.

כניסתו כבעל מניות כרוכה עדיין באישור מועצת הכבלים והלוויין שבוחנת את זיקתו לישראל, לאור העובדה שהפך לאזרח ישראלי רק לפני כחודשיים, ב-10 בפברואר, היום שבו יצאה לעיתונות ההודעה על מכירת 48% בערוץ 9 לקבוצת משקיעים בראשותו של לוין. בין היתר בוחנת המועצה את מקום מגוריו.

תושב ההתנחלות נוקדים

ל"גלובס" נודע כי לוין נרשם כתושב ההתנחלות נוקדים, שבה מתגורר גם שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. ואולם, בירור מעלה כי רכש עוד שתי דירות בתל-אביב, אחת מהן למגורים, בפרויקט "אמריקן ווילג'". לוין צפוי להתגורר בדירת טריפלקס בשטח של כ-160 מ"ר עם גינה בשטח של 80 מ"ר, שאותה רכש על-פי ההערכה ב-5.6 מיליון שקל. על-פי גורמים בסביבתו, נרשם אצל מקורביו בנוקדים, עד אשר יקבל את דירתו בפרויקט התל-אביבי היוקרתי.

למרות אזרחותו הטרייה, ככל הנראה תאשר מועצת הכבלים והלוויין כי ללוין זיקה לישראל, וכי הוא מבקר פה לעיתים תכופות. בימים אלה הוא אינו נמצא בישראל.

לוין, 53, עומד בראש חברות האחזקות בתחום המדיה, TeleAlliance Media holding שבסיסה בסקנדינביה, ו-TeleAlliance Media group. הוא יליד מוסקבה ובמהלך השנים שימש כעיתונאי, כמנהל וכמפיק בשורה של גופי שידור והפקה ברוסיה שלאחרי נפילת ברית המועצות, ובהם הערוץ הפופולרי NTV.

בידיעה שהתפרסמה ב"גלובס" לפני החג, חל בלבול בין לוין, שהפך אזרח ישראלי כאמור לפני כחודשיים ובין אלכסנדר לוין אחר, נדבן יהודי אוקראיני בעל אזרחות ישראלית ואמריקאית. לוין שהשקיע בערוץ 9 קנה את שמו ואת הונו מעסקי התקשורת ואין הוא קשור לעסקי נדל"ן כלל וכלל.

נציגיו של לוין סירבו להגיב לדברים.