לבייב יזרים בהנפקת זכויות 104 מ' ש' לאפריקה ישראל

בנוסף, תחת הנחת השתתפות מלאה של הציבור יוזרמו עוד כ-115 מיליון שקל

חברת אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, מדווחת היום (א') כי היא יוצאת להנפקת זכויות במסגרתה יזרים לבייב כ-104 מיליון שקל, ותחת הנחת השתתפות מלאה של הציבור יוזרמו עוד כ-115 מיליון שקל. בנוסף, במסגרת הנפקת הזכויות יונפקו לציבור אופציות אותן ניתן יהיה להמיר למניות החברה ובאם ימומשו במלואן יזרימו לחברה עוד כ-233 מיליון שקל.

אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר כי "מהלך הנפקת הזכויות, שיגדיל את קופת המזומנים של החברה ואת ההון העצמי בכ-219 מיליון שקל, יסייע בביסוס איתנותה הפיננסית הן, למטרות פיתוח עסקי והן, למילוי התחייבויותיה לבעלי האג"ח והבנקים".

לטענת החברה, "הנפקת הזכויות הינה אבן דרך נוספת בשורה של מהלכים בהם נוקטים בעל השליטה מר לב לבייב והנהלת אפריקה ישראל, הפועלת ללא הרף לחיזוק וביסוס איתנותה הפיננסית של החברה וביניהם: החלפת אג"ח מסדרה כ"ו בסדרה כ"ז, שכללה הקדמה של הקטנת רמת המינוף של החברה בכ-300 מיליון שקל וחיסכון של כ-100 מיליון שקל לאורך חיי האג"ח. לצד ייזום נכסים, השבחתם ומימושם בסוף התהליך מתוך מגמה להשביח את ערך נכסי החברה לטובת כלל בעלי החוב ובעלי המניות".

את שנת 2012 סיימה אפריקה ישראל עם הפסד המיוחס לבעלי החברה של כמיליארד שקל. ההפסד נובע בעיקר מהפחתות נטו בסך של 1.08 מיליארד שקל המיוחס ברובו בגין ירידה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה עליהם דיווחה חברת הבת אפי פיתוח במהלך הרבעון השני של השנה. זאת, עקב ירידה בשווי של ארבעה פרויקטים במוסקבה. ההפסד ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם בכ-106 מיליון שקל.