ליגת העאלק

הערב, המתרחש ביציעי אצטדיון רמת-גן יהיה מרגש יותר מהמראות על הדשא

עירוני רמת-השרון - מכבי תל-אביב, ב' 20:50, ערוץ 1

רגע לפני שחובבי הכדורגל יתמסרו לשני חצאי הגמר המסקרנים של ליגת האלופות, אפשר שתזכה הערב הליגה המקומית לעדנה, אם כי עדנה מפוקפקת. לא אלאה את קוראי הטור הזה בנבכי פרשת סגירת האצטדיון ברמת השרון שהיה אמור לארח את המשחק, ורק אציין כי מוטב שלא למהר לקנות את הבדותות שמפיצה המשטרה בדבר "סיכון חיי אדם" (בדרך כלל שם נרדף לכסת"ח), שכן דווקא מגרש כדורגל הוא מתחם שקל לסגור סביבו מעגל אבטחה היקפי, שמי שאינו מחזיק בכרטיס אינו יכול לחצות אותו.

מצד שני, לא הוגן שברית בין ראש עיר (רמה"ש) שרוצה להעשיר את קופת קבוצתו הנתמכת בהכנסה, לבין משטרה שממהרת להתנער ממשימותיה, יגנבו את ההצגה מחגיגות האליפות שאפשר כי מזומנות כבר הערב למכבי תל-אביב ולאוהדיה הרבים, גמול על עונה יפה לאחר שנים רבות של ציפייה.

כרגיל במעמדים שכאלה, המתרחש ביציעי אצטדיון רמת גן (שאליו הועתק המשחק), יהיה מרגש יותר מהמראות על כר הדשא, ובערוץ ממלכתי, אפשר לצפות כי עם שריקת הסיום, לא ימהרו שם לשקופיות החסות הדוחות, אלא יתנו לצופים הרבים בבית להיות חלק מהחגיגה הצהובה.

בת השכן

"תמרה דרו", ב' 24:00, "הוט גולד"

ג'מה ארטרטון פרצה לתודעת הקהל כשגילמה את "פילדס", הסוכנת הבריטית שלילה פרוע אחד בזרועותיו של דניאל קרייג כג'יימס בונד, עלה לה בחייה. אולי על רקע דלותו של "קוואנטום של נחמה" (ללא ספק הג'יימס בונד הגרוע בהיסטוריה), זהרה דמותה האדמונית של ארטרטון והפכה אותה לסמל סקס. את הגושפנקא הסופית למעמדה החדש, היא קיבלה בסרט המקסים הזה, על עיתונאית אופנתית עם בן-זוג ידוען שחוזרת כמנצחת לעיירת הולדתה ומעבירה את הגברים בעיירה על דעתם, כל הדרך אל הסוף המצחיק-מריר. מי שהחמיץ את הסרט הזה בעבר, במיוחד אם הוא אוהב הומור בריטי, מוזמן לצפות ב"ביקור הגברת הצעירה" הזאת.

טונה אדומה

"הלגונה הסודית", ב' 23:10, ערוץ 8

מדובר בשידור חוזר, אבל נדמה שהסרט הזה שווה צפייה, אם במקרה החמצתם את אחד השידורים הקודמים. עת הופק לפני כמה שנים, עורר הסרט הזה זעקה גדולה, זעקת הדולפינים שנטבחים בלגונה "סודית" בחופי יפן, סגורה ומסוגרת בברית אלימה בין דייגים קשי יום, אנשי עסקים חמדניים והיאקוזה. הסרט מדבר כמובן בעד עצמו, אלא שלמרות שאיני צמחוני, קשה שלא לתהות כאן על מה ולמה זכה הדולפין ליחסי-ציבור טובים מאשר פרות, כבשים וחיות משק אחרות שנטבחות באין מפריע כדי לעלות על שולחננו. נדמה שההסבר טמון בדמותו החייכנית והמצחקקת. הנה כי כן, גם כאן הכול עניין של מיתוג.