מה, אין חרדים טפילים?

מה הם סרבני צבא ועבודה המצפים לזכויות יתר בשל דתיותם

בגלל חוסר מעש שהבוחר הישראלי כפה עליהם, יוצאים אלי ישי וחבריו מדי פעם לעיסוק בדיג. עיסוק מתאים לחסרי תעסוקה. חבורת ישי משגרת חכה אל הפוליטיקה והתקשורת כדי לדוג מעשה או אמירה שאפשר להיטפל אליה כדי לבנות עליה רעש ציבורי, בעיקר תקשורתי.

דוגמה לכך ניתנה הבוקר. הזירה: אולפן הרדיו של התחנה החרדית "קול ברמה"; סגן שר האוצר מיקי לוי מתראיין, ואומר, בין השאר, כי על החרדים להשתלב בשוק העבודה ולא להיות "טפילים על הציבור הישראלי". מיד יצאה בת קול ברמה: "מה היינו אומרים על אמירה כזאת בגרמניה?", זעק אלי ישי המובטל.

ההתנצלות המיותרת

כמובן שבצמידות לגרמניה באה האנטישמיות ושנאת יהודים ושאר השטיקים. על מיקי לוי נפלה בהלה גדולה, והוא מיהר לעשות את מה שעושים רבים אחרים הנתקלים בהתלהמות החרדית: הוא התנצל על הביטוי "טפילים". ללא צורך.

הרי ברור שחרדים לא מעטים הם באמת טפילים על החברה הישראלית, ואני לא אתנצל על אמירה זו, כי זו הגדרה מדויקת לאלה המסרבים ללכת לצבא, לצאת לעבודה, ובאופן כללי רואים עצמם כבעלי זכויות יתר בגלל דתיותם, חרדיותם וכוחם האלקטורלי.

לא הטפילים היחידים

חרדים, כמובן, אינם הטפילים היחידים. יש גם חילונים רבים כאלה. המשתמטים, למשל. לא רק המשתמטים מהצבא, אלא גם מדברים אחרים, כמו למשל תשלום מס הכנסה. למעשה, כל אדם המנצל את זכויותיו ומסרב למלא את חובותיו, בין חילוני ובין חרדי.

אבל החרדים נהנים לקרוע קריעה לשמע הגדרתם ככאלה. הם רואים במילה זו פוטנציאל לעורר אהדה כלפיהם. הנוסחה הדמגוגית שלהם מורכבת מהשוואה לנאצים; תיבול עם קמצוץ של אנטישמיות: "במדינות אחרות קוראים להתנהגות כזאת אנטישמיות", אמר ישי. ואיך קוראים "במדינות אחרות" לאנשים שאינם עובדים וחיים על חשבון הציבור? טפילים, כמובן. כי מה אפשר לקרוא להם? מפריחי שממה?

הלימון של ישי

ישי לא הניח ללימון הזה עד שסחט ממנו את הטיפה האחרונה. "התנהלותו של שר האוצר נותנת לגיטימציה ומעודדת המשך פגיעה בציבור החרדי - פגיעה שידוע כיצד מתחילה, אך לא כיצד תסתיים". מה לא ידוע? הרי ברור שזה יסתיים לפחות בפוגרום כמו אצל האנטישמים, ואולי אפילו בהקמת מחנות ריכוז.

עובדי אלוהים ומפלגה

ישי לא יודע שהדברים היוצאים מפיו גובלים בהסתה? הוא לא מבין שאין שחר לשחורות שהוא מייחס לדיבורים אלה? יודע ועוד איך, אבל אין כמו ישי לזהות פוטנציאל להסתה בעד החרדים. מה, הוא לא יודע שיש בהם טפילים? הרי את חלקם הוא גידל ככאלה. לא רק כדי שיעבדו את אלוהיהם, אלא גם שיעבדו את מפלגתם.

מכיוון שישי האופוזיציונר ימשיך לדוג אחר אמירות ומעשים המאפשרים התלהמות, כדאי כבר עכשיו להפנים שאין טעם להקשיב לדבריו, ולדברי חבריו הדייגים.