בורסות אירופה סגרו בעליות; "נקודה אופטימית למניות"

איטליה צלחה הנפקת אג"ח ארוכות בהיקף של 3 מיליארד אירו ובתשואה נמוכה ■ המשקיעים ממתינים לכינוס הוועידה המוניטארית של ה'פד', והחלטות הריבית בארה"ב (יום ד') ואירופה (יום ה')

המסחר באירופה התנהל היום (ב') בעליות שערים למן הפתיחה, בעקבות פיתרון הפלונטר הפוליטי באיטליה, לאחר שאנריקו לטה הושבע לראשות הממשלה. המשקיעים דרוכים לקראת פגישת הריבית של הבנק המרכזי האירופי בסוף השבוע, כאשר התחזיות בשוק צופות הורדת ריבית מתחת ל-0.75%.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה- Stoxx Europe 600 המשיך להתקדם היום לאחר שבשבוע החולף טיפס בשיעור החד ביותר מאז נובמבר 2012. "מה שאירופה באמת צריכה זה צמיחה וכל מה שמעודד צמיחה הוא חיובי", טוען אדריאן ביגנל, מנהל השקעות בחברת אינבסקו.

כאמור, לפי הקונצנזוס בשוק, הבנק המרכזי האירופי עשוי לחתוך את הריבית המרכזית לשפל חדש, מתחת ל-0.75%, זאת כדי להמריץ את הכלכלה ולעודד את הצמיחה עוד יותר. האם הוא יכריז במקביל על צעדים מוניטרים חדשים? נחכה ונראה.

האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של איטליה ירדוו היום לשפל של יותר משנתיים וחצי (3.9) לאחר שהמדינה צלחה הנפקת אג"ח בהיקף של 3 מיליארד אירו ולאחא שאנריקו לטה הושבע לראשות הממשלה ושם קץ לפלונטר הפוליטי אליו נקלעה המדינה לפני כחודשיים.

כאמור, איטליה הנפיקה אג"ח בהיקף של 3 מיליארד אירו 'בתשואה של 3.94%, הרבה מתחת ל-4.66%, התשואה של הנפקת האג"ח הקודמת בשלהי מארס. מדובר בתשואה שלא נראתה מאז אוקטובר 2010.

נציין את מניית Aberdeen Asset Management שרשמה עליות חדות לאחר שהודיעה על העלאת שיעור הדיבידנד שהיא מחלקת. גם Swedish Match ריכזה עניין לאחר שפרסמה דוחות שעקפו את התחזיות בשוק.

מגמה מעורבת באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת, וזאת בעוד המשקיעים מצפים כי הבנקים המרכזיים במדינות המפותחות ישמרו על מדיניות מוניטארית מרחיבה בכדי לעודד את הצמיחה הגלובלית.הבורסות בסין וביפן סגורות היום לרגל חופשה.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, עלה היום בכ-0.2% לאחר שהוסיף לערכו כ-2% במהלך השבוע שעבר, העלייה השבועית הגבוהה ביותר מאז ה-4 בינואר 2013.

"אני בנקודה אופטימית עבור שוק המניות", פתח ואמר סטיב ברייס, מנהל השקעות ב-Standard Chartered בסינגפור. "הרשויות נחושות מאד לשמור על הכלכלה באסיה במסלול התאוששות. סביר להניח שלא יתרחש הליך הידוק של המדיניות", אמר ברייס בהתייחס לפגישת הוועדה המוניטארית של הפדרל ריזרב, אשר צפויה להתחיל מחר את כינוסה לקראת החלטת הריבית למאי.

בכירי ה'פד' יתכנסו לפגישתם לאחר פרסום נתוני אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2013 ביום ו' האחרון - שהצביעו על צמיחה של 2.5% בלבד, לעומת ציפיות לצמיחה של 3.1%. בנוסף לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של ה'פד' (ביום רביעי), ממתינים בשווקים גם להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו').

ZTE Corp רשמה עליות בהונג קונג לאחר שדיווחה על חזרה לשורת רווח חיובית ברבעון הראשון של השנה.

Westpac Banking עמדה במוקד באוסטרליה לאחר העלאת תחזיות אנליסטים לחברות המקומיות.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]