שי פירון: "הפכנו לעבדים מודרניים שמחפשים 'סידור' לילדים"

שר החינוך בפייסבוק: "יהיה שינוי. צריך לבחון את מבנה שנת הלימודים - גם בגלל הפער מהעולם, וגם בגלל שהמציאות החברתית השתנתה" ■ "המורים לא שמרטפים - 5 ימי שישי ללא לימודים יחזירו להם את הימים שצריך להחזיר"

שר החינוך שי פירון מסביר בפרופיל הפייסבוק שלו את החלטת משרד החינוך להתאים את ימי החופש של התלמידים לאלה של הוריהם, כולל האפשרות לבטל את הלימודים במספר ימי שישי. בעקבות הקדמת פתיחת שנת הלימודים מ-1 בספטמבר ל-27 באוגוסט, נוצר מצב מצב שצריך "להחזיר" למורים 5 ימי לימוד.

"יהיה שינוי", כותב פירון בפייסבוק שלו. "צריך לבחון את מבנה שנת הלימודים - גם בגלל הפער מהעולם וגם בגלל שהמציאות החברתית השתנתה. יחד עם זאת, שינויי עומק לא נעשים ברגע אחד. יש להם 'זמן הבשלה'. צריך להמתין, לשוחח, לשנות שפה".

פירון הסביר, כי לדעתו "המורים עובדים קשה. מאוד קשה. העובדה שלחלק מאיתנו קשים ימי החופשה בה עלינו 'להעסיק' ילד או שניים ממחישה עם מה מתמודד המורה: כיתות מגוונות, ילדים עם צרכים מגוונים, מבנים שלא תמיד ראויים. המפתח לתיקון החינוך בישראל נמצא גם בהעמקת ההערכה למורים בישראל, הם מפתח השינוי שלנו. לכן, הם לא 'שמרטפים'".

פירון מעלה גם "שאלות תרבותיות גדולות המסתתרות מאחורי הדיון". הוא מציין את "שאלת האחריות ההורית - היקף מוגזם של שעות תעסוקה בישראל. אולי אנחנו עובדים יותר מדי ומקדישים פחות מדי זמן לילדים, למשפחה. אני מרגיש שהיה נכון לקיים דיון על טירוף השעות שבהן אנו עסוקים. אולי הפכנו לעבדים מודרניים שמחפשים 'סידור' לילדים. אולי אפשר לסגור חנויות קצת יותר מוקדם, לסיים עבודה בשעה סבירה. בעיני לימי החופשה עם הילדים יש ערך עמוק. אסור לוותר עליו", כותב פירון.

"כל מה שהצעתי היה לבדוק האם אי אפשר להחזיר למורים את חמשת הימים הללו באמצעות ימי שישי. זהו", כתב שר החינוך. "למען ההגינות", מוסיף פירון, "חשוב להדגיש שמספר ימי החופשה בישראל אינו שונה מהמקובל בעולם. השוני הוא - כאמור - בחוסר ההלימה שבין ימי החופשה של ההורים לאלה של התלמידים. את הפער הזה צריך לצמצם - בהסכמה", אמר.