מבוכה למשטרה: עבריין מין נמלט ונתפס אחרי שעות ארוכות

עבריין מין הצליח להימלט מבימ"ש השלום בעכו ■ העבריין, שהיה נתון במעצר-בית, הובא לביהמ"ש כשהוא אזוק באזיק אלקטרוני, וכששמע על הכוונה לעוצרו - ברח

עבריין מין מסוכן, שהיה נתון במעצר-בית, נמלט היום (ג') בשעות הבוקר בתום דיון בעניינו בבית משפט השלום בעכו. רק בשעות הערב, בתום חיפושים ממושכים, הצליחו כוחות שב"ס והמשטרה ללכוד את האיש באזור נהריה.

מדובר בעבריין ששוחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים והיה נתון תחת פיקוח של יחידת צור של שב"ס, המתמחה בטיפול בעברייני מין. בשעות הבוקר הוא הגיע לדיון בעניינו כשהוא אזוק באזיק אלקטרוני. עם תום הדיון, כשהבין כי הצדדים עומדים לבקש להכניסו שוב למעצר, ניצל את שעת כושר והצליח לחמוק החוצה, למרות העובדה שבאולם נכחו שוטרים.

כוחות משטרה רבים פתחו בחיפושים אחריו באזור הכפר מזרעה בו התגורר, סמוך לעכו ובאזור הקריות. בשעות הצהריים, כשלא הצליחו למוצאו, הם פנו לשב"ס ולאנשי יחידת צור המתמחה בטיפול בעברייני מין, בבקשה שאלה יסייעו להם במציאת העבריין.

ממוקד 100 הועברה קריאה לכלל תחנות המשטרה באזור לסייע בחיפושים. מסוק הוזנק לאוויר, נפרשו מחסומים, וביחד עם מתנדבים הרחיבו הכוחות את החיפושים אחר הנמלט. מעט אחרי 19:00 מצאו שוטרי תחנת נהריה את האיש כשהוא מסתתר באזור העיר.

עם לכידתו החלו במשטרה לתהות כיצד הסתובב עבריין מין זמן כה רב מבלי שנתפס. לטענת גורמים במשטרה, שב"ס החלו לחפש אותו באופן עצמאי ולא טרחו לעדכנם במשך שעות ארוכות במצב. "רק לקראת הצהריים התבקשה המשטרה להתערב", הוסיפו, "בשב"ס צריכים לבדוק איך עבריין מין למרות הפיקוח נמלט".

לפני למעלה מחודש ברח האסיר מיכאל ירוסלבסקי בזמן שאושפז בבית-החולים "מאיר" בכפר-סבא. הוא ניצל את העובדה שהמפתחות לאזיקים, שבהם נאזק למיטתו, נפלו לאחד הסוהרים מבלי ששם לב. כשהסוהר יצא לשירותים, הצליח ירוסלבסקי לפתוח את האזיקים, להוציא את אקדחו של סוהר נוסף שישן בחדר, ותחת איומי אקדח כפה על שני הסוהרים לאזוק האחד את השני.

הוא נמלט מבית-החולים, ובחלוף כשעתיים אותר על-ידי טייס מסוק המשטרה כשהוא מסתתר בין השיחים סמוך לכביש 4.

בעקבות מסקנות ועדת החקירה על נסיבות בריחתו, הוחלט בשב"ס על המלצות חמורות ושימועים לבכירי כלא "הדרים".

נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, הודיע למפקד כלא הדרים, גונדר-משנה דקר אילת, כי הוא שוקל להדיחו מתפקידו לאלתר.