חברת החשמל מקדמת את מיזם הסיבים האופטיים

התאריך המתוכנן לסיום ההליכים הפורמליים - אמצע יוני, לאחר שיאושרו תוכניות המימון ויופקדו הערבויות למיזם החדש ■ על פי הערכות בתוך 18 חודשים יוכל המיזם להתחיל ולחבר לקוחות ראשונים

נציגי חברת החשמל ייפגשו בימים הקרובים לדיון מסכם עם קבוצת המשקיעים בראשות ויה אירופה וסיסקו במיזם הסיבים האופטיים, כדי להשלים את כל הפרטים הנוגעים לשיתוף הפעולה ביניהם. לאחר שיושלם ההסכם תעביר חברת החשמל את ההסכם לדירקטוריון החברה לאישורו ואח"כ צפויה ועדת הבחירה של המדינה להכריז על ויה אירופה כזוכה במכרז והמיזם ייצא לדרך. על פי הערכות בתוך 18 חודשים יוכל המיזם להתחיל ולחבר לקוחות ראשונים.

בתוך כחודש וחצי אמור מיזם הסיבים האופטיים להגיע לישורת האחרונה שלו, וזאת בתלוי בהצגת הסכמי המימון והפקדת הערבויות של המתמודדת היחידה במכרז - חברת ויה אירופה ישראל, המורכבת מחברת ויה אירופה ומשותפים מקומיים.על פי לוחות הזמנים עד אמצע יוני הקרוב, אמור דירקטוריון חברת החשמל, לאשר את ההסכמים ואת ההתקשרות עם ויה אירופה ישראל, ולאחר מכן אמורים השותפים להזרים את הכסף למיזם ואז לגשת להקמת החברה המשותפת, ולקבלת הרישיון.

בשבועות האחרונים חלה התקדמות ממשית בבדיקות שערכה ועדת הבחירה וחברת החשמל לגבי התוכניות העסקיות של השותפים. חברת החשמל שינתה חלק מהתוכניות העסקיות והעירה את הערותיה, ובאופן כללי ניתן לומר שהמיזם מתקדם בכיוון הנכון, וכאמור באמצע יוני יסתיים השלב הכי חשוב במיזם והוא הפקדת הכסף והערבויות - מה שיאפשר התחלת ההתארגנות והעבודה על המיזם עצמו.לשיטתה של ויה אירופה, עד שלא יהיה ברור לחלוטין שהמיזם מקבל את כל האישורים הנחוצים אין בכוונתה למנות מנכ"ל לפעילות וגם כעת חודש וחצי לפני סיום ההליך הפרוצדורלי, עדיין לא נבחר מנכ"ל למיזם. המנכ"ל שייבחר אמור להיבחר בתיאום עם חברת החשמל אך לא נדרש אישורה לשם כך. יחד עם זאת סביר להניח שלא ימונה מנכ"ל שאינו מקובל עליה.

במסגרת המיזם אמורה החברה החדשה לפרוס סיבים אופטיים בכל רחבי הארץ ללקוחות פרטיים. הפרויקט ייקח לא מעט שנים, אבל המיזם קיבל הקלות שיאפשרו את כדאיותו הכלכלית