צחי פישביין: "אבי לוזון לא רוצה מינהלת ליגה. נקודה"

נמשך המאבק בין הטוטו להתאחדות לכדורגל; פישביין: "גם כששאלתי את לוזון אם נעלה את הסכום ל-100 מיליון ש' אז יקים מינהלת - הוא אמר שלא"

המאבקים בין הטוטו לבין ההתאחדות לכדורגל על הקמת מינהלת הליגה נמשכים. למעלה משבוע אחרי שהטוטו הודיע כי במידה ולא תקום מינהלת ליגה עד ה-1 באוגוסט, לא יחדש את ההסכם השיווקי עם ההתאחדות לכדורגל המוערך במקסימום 80 מיליון שקל לשנה, טוען יו"ר הטוטו צחי פישביין כי ההתאחדות ממשיכה למשוך זמן על מנת למנוע את הקמתה של המינהלת לעונה הקרובה (2013/14).

"אבי לוזון לא רוצה מינהלת ליגה. נקודה. הוא גם אמר את זה בקולו בישיבה בטוטו לפני שבועיים. הוא אמר לנו שלא תקום מינהלת. וזה לא קשור בכלל לכסף, כי גם כששאלתי אותו אם נעלה את הסכום שניתן להם ל-100 מיליון שקל אז יקים מינהלת - הוא אמר שהמינהלת לא תקום".

לטענת הטוטו, לוזון מנסה למשוך את הזמן ולהרוויח עוד שנה ללא מינהלת ליגה, למרות שכבר בהמלצות ועדת דודי כהן שהוגשו באוקטובר 2012 התחייב לוזון לפעול ליישום ההמלצות ובכללן הקמת מינהלת. למה לוזון לא מעוניין בשלב זה להקים מינהלת? גורם בכיר במו"מ בין הצדדים אומר כי "הכל עניין של שליטה. הרי מה עושה ההתאחדות לכדורגל ב-99 אחוז מהזמן? מתעסקת עם ליגת העל. ליגת העל היא הקרם, הקצפת, הדובדבן, שם נמצא הסיקור העיתונאי. אם ייפתחו מינהלת ליגה כמו בכדורסל - על מה ידברו במדיה, על האיגוד או על המינהלת? לכן הוא לא רוצה שמישהו אחר ינהל את זה".

בטוטו טוענים שההתאחדות מדברת על "שנת הרצה" במסגרתה תפעל בעונה הקרובה מינהלת ליגה, ובכל מקרה היא תעשה זאת מתוך משרדי ההתאחדות ותהיה כפופה לה, ולמעשה לא תקיים בפועל את ההבטחה למינהלת ליגה עצמאית.

פישביין אמר ל"גלובס" כי "אני הייתי מצפה שאבי לוזון, האבא של הכדורגל, יהיה זה שיוביל את השינוי הנדרש לעתיד הכדורגל בישראל בהתאם להמלצת שתי הוועדות - ועדת דודי כהן שפורסמה ו-ועדת זליכה שתתפרסם בקרוב, ויקים מינהלת ליגה. כל ניסיון לדחות, למרוח, להשהות, לא ליישם, לא לקבל - אומר מבחינתי שהוא לא רוצה".

מהלך "דמוקרטי"

איך ייפתר הפלונטר? ההערכה היא שהצדדים יצטרכו למצוא את שביל הזהב. לוזון עצמו לא יוכל כמובן לוותר על כספי הטוטו. אבל בשלב זה הוא גם נהנה מכך שרוב בעלי הקבוצות עצמם מעדיפים ללכת נכון לעכשיו לשנת הרצה ולהקים את המינהלת רק באוגוסט 2014. כרגע תומכים במינהלת ליגה באופן ברור נציגי שלוש קבוצות - אלונה ברקת (הפועל ב"ש), ג'קי בן זקן (אשדוד) וג'ק אנגלידיס (מכבי ת"א). אפילו יעקב שחר מוכן ללכת לשנת הרצה. גם הזמן המועט שנותר עד פתיחת עונת 2013/14 יעזור ללוזון למנוע הקמת מינהלת חפוזה.

איך יכול להרוויח לוזון שנה ולהימנע מסנקציות של הטוטו? האפשרות הטובה ביותר, אליה הוא ישאף, היא מהלך "דמוקרטי". הבאת העניין להכרעת האסיפה הכללית, ושם - במקום בו השליטה שלו מוחלטת - יזכה להסכמה לשנת הרצה שבסופה תקום מינהלת בתחילת עונת 2014/15. עם הטיעון של "רצון העם" יהיה ללוזון הרבה יותר קל להרוויח עוד שנת שליטה.

ההתאחדות: "יש לבנות מינהלת בסבלנות"

תגובת דוברת ההתאחדות, מיכל גרונדלנד: "אבי לוזון, כפי שכבר התבטא לא פעם אחת, תומך בהקמת מינהלת ליגה - וראייה לכך היא תחילת עבודתו של ניר חפץ כיו"ר המינהלת. העסקתו של חפץ הינה בשכר - שיוצא מההתאחדות, דבר שמוכיח את רצינות הכוונות. את מתווה הזמנים קבעו נציגי הקבוצות, שגם הם, כמו יו"ר ההתאחדות מבינים את המשמעויות ולפיכך קבעו כי על מנת שהמינהלת תהיה ברת השפעה, עם בסיס איתן לשנים רבות, יש לבנותה בסבלנות ובאורך רוח עם חפיפה רצינית וליווי מקצועי. המינהלת תקום בתחילת עונת 2013/2014".