הפועל ת"א טוענת: טביב ניסה להעביר חצי מיליון ד' מחשבון הקבוצה לחו"ל

לטענת המועדון, הבעלים לשעבר ניסה להעביר כספים לרו"ח האישי שלו ■ טביב בתגובה: "הכסף הזה אינו קשור להפועל ת"א, זהו כספי האישי"

שלטונות רשות המסים פנו במכתב שהתקבל במשרדי מועדון הכדורגל של הפועל ת"א בבקשה לברר את מהות הבקשה שנעשתה בימים האחרונים על-ידי אלי טביב, בעלי המועדון לשעבר, לביצוע העברה כספית של חצי מיליון דולר מחשבון הקבוצה לחשבון פרטי בחו"ל.

חשבון הקבוצה המדובר הינו חשבון נאמנות שנפתח אצל בא-כוחו של טביב, עו"ד יורם זמיר, ובו הוא מנהל את הכספים שמגיעים להפועל ת"א עד למועד העברת הבעלות של הקבוצה לחיים רמון בקיץ האחרון. זאת לצורך דין וחשבון על חובות העבר של המועדון, מהם אמורים להתקזז התשלומים העתידיים של חיים רמון לטביב, לצורך השלמת עסקת רכישת הפועל ת"א.

על-פי ההסכם עם רמון, קיבל טביב הרשאה להשתמש בכספים שמועברים להפועל ת"א על חשבון העונות שעד קיץ 2012, בין היתר כספים שחייבת ההתאחדות לכדורגל להפועל ת"א עבור תקופה זו. בכספים אלו משתמש טביב כדי לחסל תביעות שהונחו ויונחו לפתחה של הפועל הרלוונטיים לאותה תקופה.

בהפועל ת"א טוענים, כי מבירור שעשתה הנהלת המועדון, עולה כי מדובר בניסיון להעביר את חצי מיליון הדולרים לחשבונו הפרטי של רואה החשבון האישי של טביב, היושב בחו"ל.

מהפועל ת"א נמסר: "מדובר בהליך לא תקין ועבירה על תקנון ההתאחדות ואף מעבר לכך. הנהלת הפועל ת"א תשתף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים ברשות המסים, בבקרה התקציבית ובהתאחדות לכדורגל, ותעזור ככל יכולתה למנוע פעולות שכאלו ופעולות דומות שנעשו בעבר במטרה להשיב כספים שנלקחו מקופת המועדון בדרכים דומות".

טביב הגיב בכלי התקשורת לטענות: "הכסף הזה אינו קשור להפועל ת"א. זהו כספי האישי מחשבון הבנק שקשור לפעילות העבר ואמור לשמש לתשלום חובות. אני פניתי למס הכנסה בכדי לקבל אישור להעביר את הכסף. שהפועל תל אביב יתעסקו בגיוס כספים על מנת לשלם לי עוד חודש את הסכום שהם חייבים לי". את תגובתו של עו"ד יורם זמיר לא ניתן היה להשיג.