ארדואן: "זה ברור שמשטר אסד משתמש בנשק כימי"

רה"מ הטורקי אמר כי ידון בנושא עם הנשיא אובמה ■ "אלה רגעיו האחרונים של המשטר הסורי", הוא העריך ■ אמש דיווחו גורמים בטורקיה כי במדינה בודקים האם פצועים מסוריה שהובאו לקבלת טיפול רפואי בתחומה נפגעו מנשק כימי

התחממות נוספות בגזרה הסורית? ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שקורא מזה זמן רב להתערבות מוגברת בסוריה, הצטרף היום להצהרות של בכירים בישראל, ארה"ב ובריטניה ואמר לראשונה כי "ברור לחלוטין שאסד עושה שימוש בנשק כימי".

"האופוזיציה שולטת בקרקע בסוריה, אך משטר אסד עושה שימוש בנשק כימי, במטוסי קרב ובמסוקים", אמר ארדואן בריאיון לעיתון היפני "ניקיי". "התחום היחיד שבו שומר המשטר על עליונות כנגד המורדים הוא התחום האווירי".

ארדואן הוסיף כי "אלה הרגעים האחרונים של משטר אסד, אך איננו יודעים מתי ייפול סופית. התרחיש הזה יקרה באופן פתאומי". ארדואן הדגיש כי במהלך ביקורו הצפוי בוושינגטון בהמשך החודש, ידון עם הנשיא אובמה בנושא השימוש בנשק כימי בסוריה.

אמש דיווחו גורמים בטורקיה כי במדינה בודקים האם פצועים מסוריה שהובאו לקבלת טיפול רפואי בתחומה נפגעו מנשק כימי.

על פי הדיווח, מדובר ב-13 נפגעים מאזור אידליב, שפונו לבית החולים בעיירה רייהאנלי שבטורקיה. מהפצועים נלקחו דגימות דם על מנת לאשש את החשד כי הם נפלו קורבן למתקפה כימית סמוך לגבול טורקיה-סוריה. בדיקותיהם של הפצועים נשלחו למכון לרפואה משפטית באנקרה, ותוצאותיהן טרם התקבלו.

"אנו מתייחסים לנושא ברצינות", אמר מושל העיירה, חוסיין סנוורדי. "המידע שקיבלנו עדיין לא אומת, אבל הנושא נבדק".

מטורקיה נמסר כי הפצועים סובלים מקשיי נשימה. הרופאים בבית החולים שם הכריזו על מצב חירום. כעת, ממתינים גם שם לתוצאות הבדיקות, שעשויות להצביע באופן חד-משמעי על שימוש בנשק כימי דוגמת גז סארין או גז חרדל.