האם "המוג'ו" של אפל יחזור והמניה תטפס בכ-45% בקרוב?

ג'וש בראון, אנליסט טכנולוגיות טוען כי ה-iOS 7, מערכת ההפעלה החדשה שאפל תשחחר בקרוב לאייפון היא סימן חיובי שיחזיר לאפל מעט מה"כבוד האבוד" ■ האנליסט אבי גילבורט, טוען כי עד סוף השנה המניה עשויה לזנק ל-650 דולר

שאלת מיליון הדולר שמשקיעי אפל שואלים את עצמם כעת היא האם החברה תחזור להיות החדשנית והמובילה בעולם? ג'וש בראון, אנליסט בחברת Fusion Analytics, טען בראיון ל-CNBC כי אחד הצעדים שיכול להחזיר לחברה את ה"מוג'ו" שלה בטווח הקרוב הוא מערכת ההפעלה החדשה לאייפון, ה- iOS 7, אותה היא תשחרר בקרוב.

"אפל לא מתכננת להשיק מוצרים חדשים בקרוב, אך מערכת ההפעלה החדשה לאייפון היא סימן חיובי מאוד לאנשים המחכים שאפל תחזיר לעצמה את המוג'ו שלה בקרוב", לדבריו של בראון, שציין כי מערכת ההפעלה החדשה של האייפון תוכננה ועוצבה ע"י אחד המומחים הגדולים בחברה, ג'וני איב, סגן מחלקת העיצוב של אפל.

בינתיים, מניית אפל טיפסה בכ-15% מאז השפל שרשמה באפריל, כ-390 דולר, ולאחר שהכריזה בדוחות הרבעון הראשון שפרסמה לפני כשבוע, כי תגדיל את הדיבידנד למשקיעים ואת התוכנית לרכישה של מניותיה להיקף כולל של 100 מיליארד דולר. כדי לממן את התוכניות הללו, בכוונת החברה להנפיק אג"ח בהיקף עצום של 17 מיליארד דולר.

המגמה החיובית באפל באה ליידי ביטוי גם מבחינה טכנית. אבי גילבורט, מומחה לניתוח טכני, מעריך מניית החברה עשויה לטפס עד רמה של 650 דולר בסוף השנה. זאת, אם המניה תצליח לשבור מספר התנגדויות מהותיות סביב 470 ו-500 דולר.