ynet משיק עיצוב חדש; הגולשים יכריעו אם החידוש יימשך

עמוד הבית החדש של ynet ייחשף בשלב זה בפני 10% בלבד מכלל גולשי האתר, אשר יזכו לחוות עליו את דעתם - וזו תקבע אם השינוי יהיה גורף וקבוע

בפעם הראשונה מאז קם, ישנה עמוד הבית של אתר ynet את עיצובו ויאפשר לגולשים נבחרים להביע דעתם על העיצוב ולבחור בין המשך השימוש בעיצוב הישן או מעבר לעיצוב החדש.

השינוי בעיצוב האתר מקבוצת "ידיעות אחרונות" יכלול בין היתר מעבר למסך רחב יותר (1024 פיקסל לעומת 770 כיום), עיצוב עדכני ופונקציונלי, תמונות מוגדלות, ורסטיליות בהתאמת האתר לאירועי חדשות שונים והתאמה אפקטיבית יותר לכמויות התוכן הגדולות שהאתר חושף באמצעות דף הבית.

השינויים יובילו לשדרוג טכנולוגי שיתבטא בין היתר בהגברת מהירות הגלישה ובאיכות צפיית וידיאו משובחת.

בעיצוב החדש נשמרה חזותו המוכרת של ynet, על תבניותיו הגרפיות הייחודיות, צבעיו ושאר סימני ההיכר הידועים. עם זאת, על בסיס התבניות המוכרות הללו, נערך שינוי עומק ייסודי שיאפשר נגישות טובה יותר וזיהוי בהיר ונוח של תכני האתר.

בתום תקופת החשיפה של גרסת הביטא, ובהתאם לתגובות הנחשפים, ייפתח העיצוב הסופי והחדש לכלל גולשי ynet באשר הם. במקביל יופעל גם שלב המעבר בעיצוב החדש על כלל מסכי האתר: עמודי הכתבות, מרכיביו השונים של האתר כגון נגני וידיאו, גלריות תמונות מעודכנות וכדומה, ובהדרגה - גם עמודי הבית המדוריים.

מנכ"ל ynet, אבי בן-טל, מסר היום (א'): "אני גאה בעיצוב החדש שאנחנו משיקים היום. מדובר במהלך קריטי לנוחיות הגלישה והשימוש של גולשינו. קוראי האתר ירגישו ביתרונות העיצוב החדש מיד: הוא יהיה בהיר ונגיש יותר, עמוס פחות, התוכן יובלט כראוי לו, והגלישה תהיה נעימה ומהירה יותר. גם המפרסמים יבחינו מיד ביתרונות עמוד הבית החדש: הבאנרים למיניהם יקבלו את המיקומים הנכונים, בגדלים העדכניים הנהוגים היום בעולם, כך שיובלטו היטב וכראוי, וזאת בלא להתחרות או להאפיל על התוכן".

אבי שטרית, סמנכ"ל הטכנולוגיה והמוצרים של ynet, מדגיש כי המעבר לגרסה החדשה יקל על דפוסי הגלישה. "ממשק המשתמש (ה-UI) של דף הבית החדש יהיה אפקטיבי מאוד עבור הגולשים. הם יבחינו ביתרונותיו מיד. בנוסף לעיצוב הנוח והעדכני שידרגנו משמעותית גם את מהירות הגלישה, איכות הצפייה בוידיאו (שידורים חיים ו-VOD) ועוד שיפורים רבים".

ערן טיפנברון, העורך הראשי הנכנס של ynet, מסר: "ההומפייג' החדש מסמל את המעבר של האתר מתקופת היותו עיתון מקוון לעידן של אתר מולטימדיה חדשותי, עם דגש על שידורים חיים, תכני וידיאו וקשר הדוק עם רשתות חברתיות ומעבר לעידן של שידורי אולפן בתחומי התוכן השונים ושימוש בפלטפורמות שידור רבות במקביל להומפייג' המרכזי של האתר".

יון פדר, העורך הראשי היוצא של ynet, מסר היום: "כשהשקנו את ynet בשנת 2000, הייתה בו בשורה עיצובית ופונקציונלית מהפכנית ממש לאותה העת. אך במהלך העשור הלכו והצטברו בעמוד הבית של ynet עוד ועוד מכשירי גלישה סוגיהם, כדוגמת נגני וידיאו וטיזרים שונים, שעשו אותו למורכב ועמוס. העיצוב החדש של עמוד הבית ייתן מענה מודרני ועדכני. הוא יהיה גדול יותר, מרווח ורענן, נגיש מאוד ונוח לקריאה. עם זאת, כל גולשינו הותיקים יחושו שהם בבית הטוב והמוכר להם, אך בבית רענן ומפנק".