בליגה של הגדולים: ארסנל תקבל 170 מיליון ליש"ט מפומה

דיווח: "התותחנים" עוזבים את נייקי אחרי 20 שנה, ויחתמו על חסות ההלבשה הגבוהה ביותר בפרמיירליג

עם התוצאות על המגרש אפשר כנראה להתווכח (תואר אחרון משמעותי אחרון ב-2005, גביע אנגלי), אבל בכל הקשור למצב הפיננסי ממשיכה ארסנל להציג את אחד המודלים הבריאים והמוצלחים בכדורגל העולמי.

העסקה המסחרית האחרונה של "התותחנים" עליה מדווחים באנגליה שמה את המועדון האנגלי בשורה אחת עם המועדונים הגדולים בפרמיירליג: הקבוצה סיכמה על חסות הלבשה עם חברת פומה לחמש שנים, החל מעונת 2014/15, עבור סכום כולל של 170 מיליון ליש"ט - קצת יותר מ-30 מיליון ליש"ט לעונה. בכך למעשה מסיימת ארסנל התקשרות של 20 שנה עם נייקי.

מדובר בהסכם חסות ההלבשה הגבוה ביותר בפרמיירליג, שהיה שייך עד היום למנצ'סטר יונייטד (שמקבלת כ-23.5 מיליון ליש"ט בעונה מנייקי). עם זאת, על-פי הערכות, הצדדים, שנמצאים בעיצומו של מו"מ להארכת ההתקשרות ביניהם, יחתמו בסופו של דבר על הסכם גבוה יותר מההסכם החדש של ארסנל עם פומה.

ההסכם הזה מצטרף להסכם מסחרי ענק שחתמה ארסנל בתחילת העונה עם חברת התעופה "אמירייטס" עבור 150 מיליון ליש"ט, בתמורה להארכת הזכויות השמיות על האצטדיון הביתי עד שנת 2028, ובנוסף הארכת חסות החולצה הראשית עד שנת 2019.

בחודש שעבר דורגה ארסנל על-ידי "פורבס" כמועדון הכדורגל בעל השווי הרביעי בגובהו בעולם - מוערך ב-1.32 מיליארד דולר. את עונת 2011/12 סיימו "התותחנים" עם הכנסה של 235 מיליון ליש"ט, מקום שלישי בפרמיירליג אחרי מנצ'סטר יונייטד (320 מיליון ליש"ט) וצ'לסי (258 מיליון).