כשהפייסבוק מתהפך נגדך: מהערב - אירועי מחאה נגד לפיד

הערב צפוי לצאת לדרך הראשון שבהם, במסגרת צעדת מחאה ממרכז שוסטר ברמת-אביב ג' שבצפון תל-אביב אל ביתו של לפיד המתגורר בסמיכות

שר האוצר, יאיר לפיד, קנה את עולמו הפוליטי בעבודה רצופה סטטוסים בפייסבוק, ואולם ביום-יומיים האחרונים הוא מגלה שהרשת החברתית עלולה להתגלות גם כחרב פיפיות. הגזירות הכלכליות שבפתח נהפכו באחת לקול זעם גדול על דף הפייסבוק של שר האוצר - ומשם אל קולות הקוראים למחאה חברתית חדשה.

זו כבר מתבשלת וקורמת עור וגידים, ולמעשה כבר הספיקו להתארגן כמה אירועי מחאה; הערב (ה') צפוי לצאת לדרך הראשון שבהם, במסגרת צעדת מחאה ממרכז שוסטר ברמת-אביב ג' שבצפון תל-אביב אל ביתו של לפיד המתגורר בסמיכות. על-פי דף האירוע בפייסבוק, אישרו את הגעתם יותר מ-1,000 משתתפים. מאחורי היוזמה ניצבות שתי קבוצות חברתיות: "הלא נחמדים" ו"המעברה".

במוצ"ש צפויה לצאת לדרך המחאה הגדולה והמרכזית, שמאחוריה עומדת דפני ליף לצד פעילים נוספים שליוו אותה בימי המחאה הגדולה של קיץ 2011. בדף האירוע בפייסבוק, תחת הכותרת "קחו מהטייקונים ולא מאיתנו", אישרו את השתתפותם כ-8,400 גולשים, שצפויים להתכנס ב-21:00 בכיכר הבימה בתל-אביב.

"במקום תקציב רצחני שמעלה את המע"מ ומס ההכנסה, שלוקח מהעובדים, מהעצמאיים, מעקרות הבית ומהקשישים - העם דורש לעצור את מסיבת המתנות לטייקונים, להחזיר לנו את משאבי הטבע ולהפסיק לשפוך כסף על התנחלויות", נכתב בדף.

בין היתר, נרשמה התייחסות גם לנושאי הגז הטבעי, אך בעניין זה תתקיים בד בבד במוצ"ש הפגנת מחאה מול ביתו של שר האנרגיה והמים, סילבן שלום ברמת-גן, ב-21:30, ואליה צפויים להגיע פחות מ-1,000 איש. את האירוע הזה מארגן מגמה ירוקה, ארגון הסטודנטים למען הסביבה. מטרת ההפגנה - למנוע את ייצוא הגז הטבעי מחוץ לישראל.