"ג'רוזלם פוסט": יאיר לפיד - היהודי המשפיע ביותר בעולם

"ג'רוזלם פוסט" מפרסם את רשימת 50 היהודים המשפיעים בעולם, כשבראש הרשימה שר האוצר לפיד, שעבר אפילו את נתניהו ופרס ■ גם בר רפאלי ברשימה

שר האוצר יאיר לפיד אמנם סופג בימים האחרונים ביקורת רבה על תפקודו בעקבות הגזירות הצפויות במסגרת התקציב, אך העיתון "ג'רוזלם פוסט" דווקא מעניק לו חיזוק עם התואר "היהודי המשפיע ביותר בעולם".

השר לפיד הוגדר על-ידי המדרגים כ"אדם שיכול לשנות את עתיד פניה של מדינת ישראל". בחירה זו מגיעה כחודש לאחר כניסתו של לפיד לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של המגזין האמריקני "טיים".

דירוג 50 היהודים המשפיעים בעולם הציב את לפיד מעל אישים בכירים ומשפיעים מכל קצוות תבל, כמו למשל עמיתו - שר האוצר האמריקני ג'ק לו שהגיע למקום השני, ראש הממשלה בנימין נתניהו שדורג במקום השלישי, ונשיא המדינה שמעון פרס שנאלץ להסתפק במקום הרביעי והמכובד.

האישה הראשונה שצוינה בדירוג היא ענת הופמן מ"נשות הכותל", שעלתה באחרונה לכותרות עם החלטת היועץ המשפטי לממשלה לקבל את דרישת הארגון ולאפשר לנשים להתפלל ברחבת הכותל עם תפילין וטלית. בשל תרומתה להחלטה התקדימית, דורגה הופמן במקום החמישי ברשימת ה"ג'רוזלם פוסט".

יהודייה נוספת ששמה לא נעדר מהרשימה היא הדוגמנית הבינלאומית בר רפאלי, שמוקמה הרחק מהופמן - במקום ה-39, מקום אחד לפני מלכת היופי הנוכחית טיטי איינאו.

הרשימה כוללת בין היתר גם את איש העסקים מתיו ברונפמן, מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח והסופרים אלי ויזל, מייקל שייבון ודויד גרוסמן.