נצחון לתיירות הנכנסת; "הממשלה קיבלה החלטה אחראית"

הממשלה הצביעה נגד כוונת האוצר להטיל מע"מ על שירותי תיירות נכנסת ■ לנדאו: "זוהי זריקת עידוד לענף התיירות כולו המצטרפת להסכם השמים הפתוחים ואשר תאפשר לנו להזניק את מספר התיירים הנכנסים לישראל"

ניצחון לענף התיירות: הממשלה הצביעה הבוקר נגד כוונת האוצר להטיל מע"מ על שירותי תיירות נכנסת.

בתום מאבק מתוקשר שהחל לפני כשבוע ימים עם היוודע כוונת האוצר להטיל מע"מ על שירותי תיירות נכנסת ששיאו בהפגנה המונית אתמול בבוקר מול בית ראש הממשלה בירושלים, התיירינים והמלונאים יכולים לנשום הבוקר לרווחה. כוונת האוצר למסות את שירותי התיירות הכוללים בין היתר שכירת חדרי בתי מלון, שירותי מורי דרך, רכישת מוצרי בני קיימא על ידי תיירים, הסעות ועוד - וכפי שכינו אותה כל המי ומי בענף התיירת: "סכנת מוות" ו"טיל מונחה הישר לבטנה הרכה של התיירות" - ירדה כאמור הבוקר מסדר היום.

שר התיירות, עוזי לנדאו, אמר הבוקר בתגובה לביטול הגזירה: "הממשלה קיבלה החלטה אחראית לא רק כלפי 200 אלף עובדי ענפי התיירות אלא כלפי ענף התייירות והמשק בכללותו". עוד אמר כי הוא מאמין באופן מלא בכוחה של התיירות כמנוע צמיחה כלכלי למדינה, ו"כי מוטלת עלינו כממשלה האחרות להבין את המשמעויות לטווח הרחוק. זוהי זריקת עידוד לענף התיירות כולו המצטרפת להסכם השמים הפתוחים ואשר תאפשר לנו להזניק את מספר התיירים הנכנסים לישראל. אני מברך את שרי הממשלה ובראשם ראש הממשלה ושר האוצר על ההחלטה לביטול הגזירה".

מהתאחדות המלונות שאף היא ניצבה בחזית המאבק נגד הכוונה למסות את שירותי התיירות הנכנסת, נמסר הבוקר: "במאבק הזה התגלו ידידי האמת של תעשיית התיירות הישראלית, הרואים בה מנוע צמיחה רב ערך לכלכלה ולחברה במערכת הפוליטית, הציבורית והעסקית".

לאחר שנשיא ההתאחדות, עמי פדרמן, אמר שעדיף לבטל את משרד התיירות כנגד ביטול המע"מ האמור, הבוקר נמסר מההתאחדות כי "ההתאחדות מודה באופן מיוחד לשר התיירות לנדאו ולאנשי לשכתו על התגייסות מלאה להנהגת המאבק להסרת איום המע"מ. יחד עם השר תצמח תעשיית התיירות לשיאים חדשים ויוכח כי התיירות היא מנוע צמיחה חשוב למשק".

גם בלשכת התיירות הנכנסת, שדיווחו השבוע על עשרות ביטולים של קבוצות תיירים לישראל עקב אי הוודאות סביב מחירה הסופי של חבילת הנופש לתייר, מברכים הבוקר את החלטת הממשלה. "ההחלטה הינה בסיס לצמיחה והכנסות, שיאפשרו למדינה ליהנות מפריחה של תעשיית התיירות. זו בשורה לירושלים, לגליל ולכל אזורי הפריפריה האחרים. אנו משוכנעים שהממשלה וכלל האזרחים יתברכו בהחלטה זו".

עוד נמסר כי "חברי הלשכה וכל גורמי תעשיית התיירות יפעלו, במשותף עם משרד התיירות, להשיג בקדנציה של הממשלה החדשה, יעד של 5 מיליון תיירים וכל התועלות שתצמחנה לאוצר המדינה מהשגת יעד זה בהצלחה".