חברת החשמל מבקשת לרוקן את חשבון ההטבות לעובדים

פנתה לביהמ"ש בעניין ■ בחשבון הנאמנות נותרו כ-1.5 מיליארד שקל, לאחר שהחברה משכה כ-600 מיליון שקל לפני שנה ■ ועד עובדי חברת החשמל מתנגד

חברת החשמל פנתה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה כי יורה לנאמן לרוקן את כספי חשבון הנאמנות בו הופקדו כספים לטובת הטבות שכר לגמלאים. בחשבון נותרו כ-1.5 מיליארד שקל, לאחר שהחברה משכה ממנו כ-600 מיליון שקל לפני שנה בהסכמה עם העובדים.

ועד עובדי חברת החשמל מתנגד בתוקף לריקון חשבון הנאמנות, וכבר הכריז על סכסוך עבודה במהלך ניסיון קודם של החברה לרוקן את הכספים. הפנייה הנוכחית נעשתה על-פי החלטה שקיבל דירקטוריון החברה ב-21 במארס.

בחשבון הנאמנות, הנמצא בבנק מזרחי-טפחות, הפקידה הנהלת החברה במהלך השנים כספים המיועדים למימון הטבות שכר שונות שלהן זכאים עובדי החברה וגמלאיה. הכספים מיועדים בין היתר למקרה שבו החברה תקרוס והעובדים יאבדו את ההטבות.

מדובר בראש ובראשונה בכספים המיועדים למימון הטבת החשמל חינם, גילום המס בגין החשמל חינם, השי לחג, מענקים לעובדים בעלי ותק של 35 שנה, פיצויים מיוחדים וביטוחים.

במארס 2012 משכה החברה את מרכיב החשמל חינם, בגובה 600 מיליון שקל. הכסף שימש את החברה לרכישת דלק לייצור חשמל במסגרת השתתפותה בתוכנית החילוץ, שבמסגרתה קיבלה ערבויות מדינה לגיוס 9 מיליארד שקל.

דוח מבקר המדינה שעסק בנושא קבע כי הפקדות הכספים בחשבון נעשו שלא כדין, ויש לרוקנו. החלטה ברוח דומה קיבל גם צוות הרגולטורים המפקחים על עבודתה של חברת החשמל.