לודן תקים מתקן לערבול סולר במזרח אירופה בכ-60 מ' ש'

זהו החוזה השני של לודן בשנתיים האחרונות עם NIS, חברה הנמצאת בבעלות חלקית (56%) של גזפרום ו-29% ממניותיה מוחזקות ע"י ממשלת סרביה

חברת לודן הנדסה , העוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי וניהול פרויקטים לחברות תעשיה תהליכית ופרויקטים באנרגיה מתחדשת, הודיעה הבוקר על זכייה במכרז גדול להקמת מתקן לערבול סולר באחד מבתי הזיקוק של חברת NIS - אחת מחברות הדלק הגדולות בשוק האנרגיה בדרום מזרח אירופה.

מתקן הערבול מאפשר לערבב סולר באיכויות שונות לכדי מוצר אחיד ברמתו מבחינת תכונותיו ועמידתו בתקני יורו 6. מדובר במתקן מורכב מבחינת מכשור, מכניקה ובקרה שכבר שווק בהצלחה במספר מדינות בשנים האחרונות, ביניהן לבתי זיקוק ברומניה ובהונגריה.

המתקן יסופק תמורת כ-60 מיליון שקל (13 מיליון אירו) ובתוך 18 חודש הקמה.

זהו החוזה השני של לודן בשנתיים האחרונות עם NIS, חברה הנמצאת בבעלות חלקית (56%) של גזפרום ו-29% ממניותיה מוחזקות ע"י ממשלת סרביה. בחוזה הקודם מספקת לודן מתקן להפרדה ואחסון של פחמן דו חמצני בהיקף של כ-70 מיליון שקל ואף זכתה לאחרונה בעבודה נלווית לפרויקט זה בהיקף נוסף של 11.5 מיליון שקל.

NIS מחזיקה בשני בתי זיקוק בסרביה, 53 בארות נפט וגז, מפעל ייצור גפ"מ וב-340 תחנות דלק. החברה מרחיבה פעילותה בהדרגה למדינות נוספות באזור: בוסניה והרצגובינה, הונגריה, רומניה ובולגריה.

יהודה שריד, מנכ"ל משותף בלודן מציין כי: "זכייה זו מצטרפת לזכיות נוספות של לודן במדינות מזרח אירופה בתקופה האחרונה, הודות מאמצים רבים שאנו משקיעים בשווקים אלו. מסגרת זו אנו משיקים את פעילותה של חברת בת חדשה, לודן רוסיה, שתסייע לנו בחדירה מאסיבית לשוק המזרח אירופאי בכלל והרוסי בפרט, המאופיין בתעשייה תהליכית חזקה מאוד עם צפי להמשך צמיחה מהירה".

נזכיר כי לאחרונה זכתה לודן בקדם פרויקט לתכנון מרכז לטיפול בשפכים בבית זיקוק גדול באומסק, סיביר, בהיקף של כמה מיליוני שקלים. במידה והפרויקט יבוצע בטכנולוגיה שהוצע על ידי לודן ולודן תזכה בביצוע עצמו אזי, ההיקף הצפוי של ביצוע הפרויקט מוערך בעשרות מיליוני יורו. הצעת לודן למערכת הטיפול מפחיתה את הוצאות התפעול בכ-30% בהשוואה לפתרונות חלופיים.

שריד מוסיף כי "החברות התעשייתיות ברוסיה צמאות לטכנולוגיות מערביות שישדרגו את פעילותן בתחומי התעשייה התהליכית ולנו הניסיון והיכולת באספקת מערכות תוך יישום טכנולוגיות מתקדמות, באותו מגזר תעשייתי".