ארה"ב: 91 הרוגים ומאות פצועים בסופת טורנדו קטלנית

(עדכון) - הסופה הכתה באוקלהומה סיטי, חשש לנזקים למדינות הסמוכות ■ בין ההרוגים גם 20 ילדים שנלכדו במבנה של בית-ספר שקרס

סופת טורנדו קטלנית הכתה הלילה (ג') בארה"ב: לפחות 91 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בסופה הקטלנית שהכתה באוקלהומה סיטי. בין ההרוגים גם 20 ילדים שנלכדו במבנה של בית-ספר שקרס.

הסופה, בעוצמה של 300 קמ"ש, גרמה נזקים ברדיוס של 50 ק"מ מאוקלהומה סיטי והחשש הוא שתפגע בכ-10 מדינות נוספות הסמוכות לאוקלהומה. רשויות החירום בארה"ב ערוכות לטיפול במאות הפצועים והעלו את החשש מהרוגים נוספים כתוצאה מעוצמתה החזקה של הסופה.

תושבי העיר מספרים על גגות בתים שהתעופפו, כמו גם רכבים רבים. לפחות בניין אחד עלה באש ונשרף כליל. המקרה הקשה ביותר אירע בבית-ספר יסודי באוקלהומה סיטי, שקרס על יושביו כתוצאה מהסופה. צוותי ההצלה נאבקו לחלץ ילדים רבים מתוך מבנה בית-הספר, אולם לפחות 20 מהם נהרגו. למרבה האירוניה, הילדים הושארו בתוך מבנה בית-הספר על מנת שלא ייפגעו מהסופה המשתוללת בחוץ. הסופה עקרה עד כה לפחות עוד שני בתי ספר בעיר, והשאירה אחריה מאות מבנים הרוסים לגמרי.

סופה זו הוגדרה על-ידי השרות המטאורולוגי האמריקני כסופה ברמה EF4 - רמה אחת מתחת לגבוהה ביותר. עוצמת הסופה הצליחה לעקור אפילו דלתות מקלטים, שנועדו להגן על האזרחים בדיוק במקרים כאלה. עונת סופות הטורנדו בארה"ב הייתה שקטה באופן יחסי עד השבוע שעבר, אז הכתה סופה אחרת בעיר גרנבורי שבטקסס, בה נהרגו 6 בני אדם.