שווי בניין HSBC ממשיך לעלות: מוערך ב-670 מיליון דולר

הרווח הנקי של נכסים ובניין ירד ב-66% בשל קיטון בשערוכים, ועמד על כ-72 מיליון שקל לעומת כ-211 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012 ■ דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל

ירידה בהיקף השערוכים שביצעה חברת נכסים ובנין, זרוע הנדל"ן של אי.די.בי, הובילה אותה לסכם את הרבעון עם ירידה של 66% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-72 מיליון שקל. את עיקר ההכנסות מסעיף זה תרם הנכס המרכזי של החברה, בניין מטה HSBC במנהטן, שהוסיף 8% לערכו ומוערך בשווי של 670 מיליון דולר.

עליית השווי מיוחסת ל"המשך השבחת הבניין, התקדמות בהשכרות והמשך עליית מחירי הנכסים בשוק הנדל"ן למשרדים במנהטן", מדווחת נכסים ובנין. לעומת זאת, באחד הפרויקטים שלה בלאס וגאס (GW) נרשמה ירידת ערך של 37 מיליון שקל. בסך הכול, היקף השערוכים הרבעוני בנכסי החברה ירד ב-54% ל-174 מיליון שקל.

בפעילות השוטפת הובילו כמה מימושים, שבוצעו ב-2012, לירידה של 5.5% בהכנסות נכסים ובנין מדמי שכירות, שעמדו על 190 מיליון שקל. בשל העובדה כי ברבעון הראשון אוכלסו רק דירות בודדות בפרויקטים שלה, הכנסותיה ממכירת דירות וקרקעות נעלמו כמעט לגמרי, ועמדו על 3 מיליון שקל, לעומת 132 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נכסים ובנין הודיעה על חלוקת דיבידנד של 60 מיליון שקל.